گیاهخواری خطر ابتلا به کووید-19 را افزایش می‌دهد

© Photo / Nikolay_Donetskگیاهخواری خطر ابتلا به کووید-19 را افزایش می‌دهد
گیاهخواری خطر ابتلا به کووید-19 را افزایش می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتران می‌گویند که گیاهخوارانی که محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود بیرون می‌کنند، خطر ابتلا به کووید-19 را افزایش می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، داکتران که در روز جهانی وگن با ریانووستی مصاحبه کرده اند، می‌گویند که گیاهخوارانی که محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند – منابع ویتامین‌هایی که به خودی خود سنتز نمی‌شوند و آنها را فقط با غذا می‌توان به دست‌ آورد. نبود آنها سیستم ایمنی را ضعیف کرده و خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهند.

روز جهانی وگن یک رویداد سالانه‌است که همه ساله در اول نوامبر توسط گیاهخواران سراسر جهان گرامی داشته می‌شود . پایه‌گذار این روز لوئیس والیس ریاست مجمع وگن بریتانیا به تاریخ 1994 می‌باشد.  

اولگا نناستینا داکتر و متخصص اپیدمیولوژی در این زمینه می‌گوید: یک رژیم غذایی متنوع، مغذی و منظم تضمین کننده سلامتی و سلامت عالی است، با این وجود افراد هستند که داوطالبانه غذاهای مختلف را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند، در نتیجه کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن ایجاد می‌کنند که منجر به کاهش سیستم ایمنی و ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شود جایی که ویروس کرونا هم استثنایی نیست.

وی اضافه کرد: شما نمی‌توانید گیاهخوار باشید و در عین حال سلامتی کامل را حفظ کنید. باید درک شود که در صورت عدم مصرف منظم مواد پروتئینی کامل، سلول‌های فرد تخریب و اختلال در عملکرد اعضای بدن آغاز می‌شود. البته خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله ویروس کرونا به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

این داکتر هشدار داد که هرگونه محدودیت در تغذیه همیشه منجر به کمبود برخی مواد در رژیم غذایی می‌شود و فرآورده‌های حیوانی از منابع مهم ویتامین‌ها و ضروری هستند، یعنی ویتامین‌هایی که به خودی خود قابل سنتز نیستند و باید از طریق غذا به دست آورده شوند.

نناستینا گفت: به طور مثال، ویتامین‌های بی2 و بی12 نقش مهمی در روند خونسازی، عملکرد سیستم عصبی و گوارشی و همچنان وضعیت طبیعی پوست و غشای مخاطی دارند.

علاوه بر این، متخصص اپیدمیولوژی تاکید کرد، افراد که محصولات حیوانی را از رژیم غذایی محدود یا حذف می‌کنند ممکن در تامین اسیدهای چرب اشباع نشده غیر اشباع (PUFA) کمبود داشته باشند، که می‌تواند منجر به پیشرفت دیابت، آسم برونش، آرتروز و بیماری‌های قلبی عروقی شود.

النا تیخومیرووا داکتر عمومی با نظر متخصص نناستینا مبنی بر این که گیاهخواران در معرض خطر ابتلا به کووید-19 هستند، کاملاً موافقت کرد.

وی گفت: گیاهخواران فقط گیاهان، غلات، مغزها را مصرف می‌کنند. گیاهخواری طولانی مدت منجر به برخی بیماری مزمن می‌شود. هرچه تجربه گیاهخواری بیشتر شود، از ایمنی فرد کاسته می‌شود، زیرا هر یک از ما به پروتئین حیوانی، ویتامین D نیاز داریم که از چربی حیوانات دریافت می‌کنیم.

علاوه بر این، گیاهخواران عالباً از کم خونی رنج می‌برند، این امر همچنان خطر ابتلا به سرماخوردگی‌های مختلف را افزایش می‌دهد.

تیخومیرووا در اخیر گفت: گیاهخواران پروتئین، چربی و همچنان سایر ویتامین های مهم را مصرف نمی‌کنند. بهترین کاری که یک گیاهخوار می‌تواند انجام دهد این است که جلو این کار را بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала