مبلغ معاش شبه‌نظامیان خارجی در قره‌باغ معلوم شد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر مبلغ معاش شبه‌نظامیان خارجی در قره‌باغ معلوم شد
مبلغ معاش شبه‌نظامیان خارجی در قره‌باغ معلوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک جنگجوی خارجی که بدست نظامیان قره‌باغ کوهستانی اسیر شده است، درمورد مبلغی که در بدل جنگ در قره‌باغ بدست می‌آورند، توضیحات داده است.

به گزارش اسپوتنیک، شوشان استیپانیان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان گفته است: "واحدات ارتش دفاعی قره‌باغ در جریان اقدامات جنگی یک جنگجوی دیگر سوری به اسارت گرفته شد. در جریان تحقیقات معلوم شد که وی یوسف الابت الحاجی، باشنده قریه زیادیه ولایت ادلب است، عروسی کرده و پنج فرزند دارد".

ارمنستان از وجود شواهد مبنی بر فرستادن جنگجویان توسط ترکیه به قره‌باغ خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
ارمنستان از وجود شواهد مبنی بر فرستادن جنگجویان توسط ترکیه به قره‌باغ خبر داد

پیش از این ویدیویی از جریان تحقیق جنگجوی اسیر توسط مقامات ارمنستانی نشر شده بود.

این جنگجوی سوری گفته است که به وی وعده شده است تا در بدل جنگ در قفقاز جنوبی ماهانه دو هزار دالر پرداخت شود و همچنان در بدل هر دشمن کشته‌شده ۱۰۰ دالر پرداخته شود.

قابل ذکر است که به تاریخ ۲۷ سپتمبر درگیری مسلحانه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی شروع شد و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

به تاریخ ۱۰ اکتوبر، وزرای خارجه دو کشور با میانجی‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو نمودند که پس از مذاکرات ۱۰ ساعته مبنی بر اعلام آتش‌بس تصمیم گرفتند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала