کرونا می‌تواند باعث اختلال روانی انسان گردد

© Depositphotos.com / Ryanking999اختلال روانی
اختلال روانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان معتقدند که ویروس کرونا می تواند باعث اختلال روانی انسان گردد.

به گزارش اسپوتنیک، از مطالعه دانشمندان انگلیسی منتشر شده در لانست چنین برمیاید که ممکن است مریضان مبتلا به COVID-19 در طی دوره حاد دچار سردرگمی و هذیان شوند و در زمان طویل المدت - افسردگی ، اختلالات اضطرابی و اختلال استرس پس از حادثه شوند.

علایم کرونا - اسپوتنیک افغانستان
پنج علایم اصلی ویروس کرونا اعلام گردید

"همه گیری های آنفلوانزا قبلی با پیامدهای عصبی-روان طبی طولانی مدت همراه بوده است ، بنابراین ممکن است سایر عفونتهای ویروسی در مقیاس وسیع باعث امراض روانی مداوم شوند.

بررسی سیستماتیک نشان داد که در دوره حاد بیماری ، علائم رایج در مریضان مبتلا به SARS و MERS شامل سردرگمی (36 از 129 مریض) ، روحیه افسرده (42 از 129) ، اضطراب (46 از 129) ، اضطراب (46 از 129) ، اختلال حافظه (44 از 129) است. خوابی (54 از 129). بیماران پس از مرخص شدن از شفاخانه ، مرتباً افسردگی ، بی خوابی ، اضطراب ، تحریک پذیری ، اختلال حافظه ، خستگی و اختلال خواب را گزارش می کردند. متاآنالیز مطالعات نشان داد که در مرحله بعد از مریضی، بروز اختلال استرس پس از سانحه 2/32 درصد ، افسردگی - 9/14 درصد ، اختلالات اضطرابی - 8/14 درصد بوده است.

گزارشات مریضان مبتلا به COVID-19 شدید نشان دهنده ابتلا به هذیان یا اختلال روانی همراه با گیجی، اختلال در توجه، درک، تفکر و عواطف است.

محققین به این نتیجه رسیدند بیشتر مریضان باید بدون مرض روانی بهبود یابند. SARS-CoV-2 می تواند باعث ایجاد هذیان در بخش قابل توجهی از مریضان شود. دکتوران باید از احتمال افسردگی، اضطراب، خستگی، PTSD و سندرم های عصبی-روان طبی نادر در طولانی مدت آگاه باشند ".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала