داوود اوغلو: اردوغان خطرناک ‌تر از کرونا است

© AFP 2023 / Adem Altan داوود اوغلو: اردوغان خطرناک ‌تر از کرونا است
   داوود اوغلو: اردوغان خطرناک ‌تر از کرونا است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس حزب آینده ترکیه، روز دوشنبه 2 نوامبر گفت، رجب طیب اردوغان برای جهان خطرناک تر از ویروس کرونا است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، احمد داوود اوغلو رئیس حزب آینده ترکیه گفت که بزرگترین خطر برای اروپا و جهان فرهنگ استبداد است که توسط رهبرانی پوپولیست، گسترش یافته است.

رئیس حزب آینده ترکیه، همچنین با انتقاد از برقراری سیستم ریاست جمهوری به جای پارلمانی در این کشور، تأکید کرد که این سیستم باعث گسترش بی ‌کفایتی‌ها و سوء مدیریت در کشور شده است.

داوود اوغلو خواستار بازگشت به سیستم پارلمانی در ترکیه شد. او گفت که سیستم ریاست جمهوری فعلی چیزی به غیر از بحران‌ها‌ برای ترکیه به ارمغان نیاورده است.

سخنگوی اردوغان به ویروس کرونا مبتلا شد - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی: اردوغان به ویروس کرونا مبتلا شد

داوود اوغلو چند روز پیش هنگام سخنرانی در استانبول بار دیگر خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد .حزب آینده ترکیه و دیگر گروه‌های اپوزیسیون این کشور از اوایل ماه گذشته تاکنون مرتب بر مسئله برگزاری انتخابات زودهنگام تأکید می‌کنند.

اغلب مخالفان اردوغان با انتقاد از سیاست خارجی او می‌گویند، دولت اردوغان کشور را در معرض تحقیر و اهانت از سوی کشورهای خارجی قرار داده است.

داود اوغلو چند روز پیش در استانبول در جمع اعضای حزب جدید خود، گفت: «تا زمانی که شهروندان ما از بدبختی رنج می‌برند، فساد در کشور گسترده شده و حیثیت کشورمان در خارج مورد اهانت قرار می‌گیرد، بار دیگر می‌گویم و هر روز هم تکرار خواهم کرد که ما خواهان انتخابات زودهنگام هستیم».

رئیس حزب آینده ترکیه، با انتقاد از سیاست‌های خارجی اردوغان گفت: «معیار دولت قبیله‌ای عدم انتخاب است. و معیار دمکراسی بر اساس انتخاب است.

وی افزود: «روزی اردوغان گفت تا زمانی که زنده هستم برونسون کشیش جاسوس آمریکایی را آزاد نخواهم کرد سپس با یک تهدید او را آزاد کرد.

این عملکرد مفهوم دولت قبیله‌ای است، وقتی پیام از رئیس جمهور دولت دیگری که به شما می‌گوید: «احمق نباشید» را می‌پذیری، این مفهوم دولت قبیله‌ای است.      

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала