پنتاگن نمایندگان نظامی خود را در بعضی کشورها تغییر می‌دهد

© Sputnik / David B. Gleasonپنتاگن
پنتاگن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگن بدون هیچ سر و صدایی، تصمیم به تغییر نمایندگان نظامی و کاهش رتبه آنها در بعضی از سفارت‌خانه‌های امریکا از جمله در برخی از کشورهای عربی محوری گرفته است

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال از مسؤولین نقل کرد که این تصمیم را مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا در 24 اگست گذشته امضا کرد که بر اساس آن، نظامیانی با درجه‌های دگروال زمینی و دگروال قوای بحری، پست وابستگان نظامی در هشت کشور از هم‌پیمانان استراتژیک امریکا از جمله عربستان، مصر، پاکستان، بریتانیا، امارات، کویت، عراق و ترکیه را برعهده بگیرند.

گروهی از نظامیان سعودی از عراق به سوریه به پایگاه امریکا منتقل شدند - اسپوتنیک افغانستان
گروهی از نظامیان سعودی از عراق به سوریه به پایگاه امریکا منتقل شدند

منابع آگاه خبر داده است که وابستگان نظامی از چند سفارت امریکا در کشورهای غرب افریقا از جمله غنا و گینه استوایی فراخوانده شده‌اند.

این تصمیم برای توزیع مجدد منابع جهت رویارویی با چین و روسیه در صحنه جیوپلتیک و اجرای محدودیت‌های إعمال شده توسط کنگره درمورد تعدادی از جنرال‌ها و دریادارها در اردوی امریکا امری ضروری است.

در این گزارش آمده است، طبق قانونی که پیشتر تصویب شده بود، پنتاگن باید تعداد جنرال‌ها و دریاسالارها را تا 110 تن تا اوایل دسامبر 2022 کاهش دهد.

این تحرکات امریکا با مخالفت نمایندگان هر دو حزب و مسؤولانی از دیگر نهادهای امریکایی مواجه شده است، زیرا این تصامیم را تنگ نظرانه به حساب می‌آورند که ممکن است به روابط امریکا با هم‌پیمانان محوری آن آسیب برساند و بر سر شراکت‌ها در مبارزه با تروریزم سنگ اندازی کند، افریقا و خاورمیانه را در معرض افزایش نفوذ روسیه و چین قرار دهد.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد، احتمال می‌رود وابستگان نظامی با رتبه‌های بالاتر در برخی از کشورهای آسیایی و اقیانوس آرام تعیین شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала