اردوغان: تاکنون 110 نفر در زلزله ازمیر جان باخته اند

© AFP 2023 / Tobias Schwarzاردوغان: تاکنون 110 نفر در زلزله ازمیر جان باخته اند
اردوغان: تاکنون 110 نفر در زلزله ازمیر جان باخته اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه گفت، که تاکنون 107 نفر در جریان عملیات جست‌وجو و نجات زنده از زیر آوار بیرون آمده‌اند.

شمار جان‌باختگان زلزله در ترکیه افزایش یافت - اسپوتنیک افغانستان
شمار جان‌باختگان زلزله در ترکیه افزایش یافت
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: پیکر بی‌جان 110 نفر از زیر آوار زلزله ازمیر بیرون شده است. شمار زخمیان نیز 1027 است و درمان 883 نفر نیز به پایان رسیده است.

او همچنان افزود، که 107 نفر در جریان عملیات جست‌وجو و نجات زنده از زیر آوار بیرون آمده‌اند و تا زمانی‌که نیروهای امداد و نجات آخرین نفر را از زیر آوار نجات دهند، امیدمان را از دست نخواهیم داد.

اردوغان درباره فعالیت در مناطق زلزله‌زده گفت: به سازمان‌های ذیربط برای انجام فعالیت‌هایشان 29 میلیون لیره ارسال شده است و به شهروندانی که اثاثیه منازلشان در خانه‌های تخریب شده یا در حال تخریب بیرون نیاورده شده است، کمک هزینه 30 هزار لیری اعطا خواهد شد و برای فعالیت‌ها در مناطق زلزله‌زده به مبلغ 29 میلیون لیر کمک هزینه به نهاد‌های ما ارسال شده است و به کاسبکارانی که مغازه‌‌اش شان تخریب شده یا آسیب جدی دیده است، تا 50 هزار لیر اهدا خواهد شد.

او افزود، که ظرف مدت 5 سال آینده یک و نیم میلیون منزل مسکونی مقاوم‌سازی خواهد شد و روند ساخت خانه‌های زلزله زدگان ظرف مدت یک ماه آغاز می‌شود.

در پایان سخنانش او گفت، که پرداخت اقساط وام‌های دریافتی بازرگانان و صنعتگران زلزله‌زده ما از خلق‌بانک بدون بهره به مدت 1 سال به تعویق می افتد.

یادآوری می کنیم، که در تاریخ 30 اکتبر ، زمین لرزه ای به بزرگی 6.6 ریشتر ساحل ازمیر را لرزاند و باعث ریزش ساختمان ها شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала