علت لخته شدن خون بیماران مبتلا به کرونا کشف شد

© Photo / National Research University of Electronic Technology (MIET)/7activestudioعلت لخته شدن خون بیماران مبتلا به کرونا کشف شد
علت لخته شدن خون بیماران مبتلا به کرونا کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان "دانشگاه میشیگان آمریکا در مطالعه اخیرشان علت لخته شدن خون در بیماران مبتلا به COVID-19 را شناسایی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه میشیگان اخیرا موفق به شناسایی آنتی بادی خودایمنی در خون شده‌اند که به سلول‌ها حمله می‌کند و باعث ایجاد لخته خون در عروق، رگ‌ها و رگ‌های بسیارکوچک(میکروسکوپی) می‌شود.

در بیماری مبتلا به کرونا  لخته‌های خون بسیار کوچک ممکن است جریان خون در ریه‌ها را محدود کرده و باعث اختلال در تبادل اکسیژن شود.

دانشمندان آمریکایی می‌خواهند مشخص کنند که چگونه آنتی بادی‌های خودایمنی می‌توانند مقصر این لخته شدن و التهاب که باعث می‌شود حال افراد مبتلا به COVID-19 بسیار وخیم تر شود، باشند.

توضیحات دانشمندان درمورد مفاد استفاده از پلاسمای خون صحت‌یافتگان کرونا - اسپوتنیک افغانستان
توضیحات دانشمندان درمورد مفاد استفاده از پلاسمای خون صحت‌یافتگان کرونا

در این مطالعه، دانشمندان دریافتند در بدن حدود نیمی از بیماران مبتلا به COVID-19 که وضعیت آنها بسیار وخیم بود، ترکیبی از سطح بالایی از آنتی بادی‌های خطرناک و نوتروفیل‌های فوق فعال شده وجود دارد که این موضوع سبب تخریب و از بین رفتن گلبول‌های سفید آنها می‌شود.

طی این مطالعه دانشمندان نوتروفیل‌های تخریب شده و آنتی بادی های COVID-19  را با هم در موش‌ها بررسی کردند. آنها می‌خواستند تعیین کنند که آیا این ترکیب خطرناک به دلیل لخته شدن خون رخ می‌دهد یا خیر.

آنتی بادی‌های بیماران مبتلا به عفونت فعال COVID-19 میزان قابل توجهی از لخته شدن خون در حیوانات را ایجاد کرده است که این از بدترین لخته‌هایی است که تاکنون دیده شده. دانشمندان مکانیسم جدیدی را کشف کردند که در آن نشان می دهد کدام بیماران مبتلا به COVID-19 ممکن است دچار لخته شدن خون شوند.

گرچه این یافته‌ها هنوز برای آزمایش بالینی آماده نیستند، اما این یافته‌ها دیدگاه جدیدی را در تحقیقات مربوط به لخته شدن خون و ایجاد التهاب شدید در بیماران مبتلا COVID-19 ارائه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала