آذربایجان: ارمنستان آتش‌بس را نقض کرد

© AFP 2023 / Vahram Baghdasaryanآذربایجان: ارمنستان آتش‌بس را نقض کرد
آذربایجان: ارمنستان آتش‌بس را نقض کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان آتش‌بس در مرز میان دو کشور را نقض کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (پنجشنبه، 5 نوامبر) در بیانیه‌ای ارمنستان را به نقض آتش‌بس انسان‌دوستانه در محدوده مرزی دو کشور متهم کرد.

در بیانیه آمده است: از عصر 4 نوامبر تا ساعت 04:40 تاریخ 5 نوامبر مواضع یگان‌های نظامی که در منطقه تووز، گادابای و داش‌کسن مستقر بودند به‌طور دوره‌ای از سوی دشمن از مناطق برد، چامبارک و واردنیس ارمنستان هدف تیراندازی قرار گرفتند.

وزارت دفاع آذربایجان از انهدام جنگنده سوخو 25 ارمنستان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع آذربایجان از انهدام جنگنده سوخو 25 ارمنستان خبر داد

بیانیه می‌افزاید: یگان‌هایی از نیرو‌های مسلح ارمنستان بار دیگر مواضع ارتش آذربایجان را در مرز میان دو کشور با خمپاره و سلاح‌ سبک هدف قرار دادند.

تنش های میان آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ از 27 سپتمبر از سرگرفته شد. طرفین یکدیگر را آغازگر این درگیری می‌دانند.

طرفین درگیری تاکنون سه بار در خصوص آتش‌بس توافق کرده اند. آخرین توافق آتش‌بس میان طرفین از روز 26 اکتوبر اجرایی شد، اما پس از این توافق نیز همانند دفعات گذشته طرفین از عدم رعایت آتش‌بس از سوی طرف دیگر خبر دادند.

درگیری‌های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فبروری سال 1988 و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترول منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک سازمان همکاری و امنیت اروپا با ریاست مشترک روسیه، امریکا و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала