چطور میتوان از آلوده شدن مجدد به کرونا جلوگیری کرد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر چطور میتوان از آلوده شدن مجدد به کرونا جلوگیری کرد
چطور میتوان از آلوده شدن مجدد به کرونا جلوگیری کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کسانی که قبلاً آلوده به کرونا شده بودند، باید احتیاطانه عمل کند و تدابیر ضروری را برای جلوگیری از آلوده شدن دوباره به کرونا اتخاذ نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آلتستاین ویروس شناس، استاد مرکز تحقیقات روسیه برای اپیدمیولوژی و میکروب شناسی به نام گامالیا اظهار  داشت که چگونه می توان دوباره به ویروس کرونا آلوده شد و چه چیزی احتمال ابتلا را تعیین می کند.

کرونا در جهان؛ تعداد فوتی‌های روزانه رکورد زد  - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در جهان؛ تعداد فوتی‌های روزانه رکورد زد

وی افزود که دفاع اصلی در برابر ویروس کرونا، ایمنی طبیعی انسان است. بعد از اولین عفونت، بدن می تواند موانع بین خود و COVID-19 را تقویت کند، اما همیشه اینطور نیست.

اناتولی آلتستین از افرادی که قبلاً به کرونا آلوده شده بودند، می خواهد با احتیاط رفتار کنند و اقدامات احتیاطی را بر اساس دیگران انجام دهند.

"عفونت مجدد با ویروس کرونا ، در اصل ، امکان پذیر است. چیز دیگر این است که این اتفاق خیلی کمتر از بیماری اصلی اتفاق می افتد. اما این واقعیت به این معنی است که فردی که از COVID-19 رنج برده است ، باید همان احتیاطات یک فرد سالم و عادی را دنبال کند. علاوه بر این ، چنین عفونت مجدد ممکن است ، هرچند نادر ، اما شدیدتر از اولین ، "- توضیح داد که ویروس شناس.

احتمال عفونت مجدد را می توان قبلاً در طی اولین بیماری ارزیابی کرد. A. آلتستین معتقد است که می توان بر اساس اولین پاسخ ایمنی پیش بینی کرد.

این متخصص ویروس شناسی در پایان گفت: "اگر در اولین عفونت با عفونت ، ایمنی بدن بسیار ضعیف باشد و این ممکن است به صورت بدون علامت باشد ، در این صورت فرد می تواند دوباره بیمار شود. این که این عفونت دشوارتر باشد یا بار دوم نباشد ، این موضوع هنوز به اندازه کافی بررسی نشده است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала