شناسایی بیش از ۱۰۰ هزار بیمار کرونایی در امریکا 

© REUTERS / JOSHUA ROBERTSشناسایی بیش از ۱۰۰ هزار بیمار کرونایی در امریکا 
شناسایی بیش از ۱۰۰ هزار بیمار کرونایی در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار دچار شدگان به ویروس کرونا در این کشور در جریان بیست‌وچهار ساعت گذشته شاهد افزایش ۱۱۸ هزار نفری بوده است.

با شناسایی ۱۰۰هزار بیمار کرونایی در امریکا شمار کل بیماران کرونایی به ۹ میلیون رسید - اسپوتنیک افغانستان
با شناسایی ۱۰۰هزار بیمار کرونایی در امریکا شمار کل بیماران کرونایی به ۹ میلیون رسید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، همزمان با افزایش اعتراضات خیابانی و درگیری‌ها بین هواداران دو نامزد بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، شمار دچار شدگان روزانه به ویروس «کووید۱۹» در این کشور نیز رو به افزایش است. 

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد، که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از همه ایالت‌های امریکا به صورت مجموع از دچار شدن ۱۱۸,۲۰۴ نفر به ویروس کرونا خبر داده است. 

 

بر پایه این گزارش، در جریان یک روز گذشته نیز ۱۱۲۵ امریکایی بر اثر دچار شدن به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، شمار کلدچار شدگان به ویروس کووید۱۹ در امریکا به ۹,۹۱۹,۵۲۲ نفر و شمار قربانیان بر اثر این بیماری به ۲۴۰,۹۵۳ تن افزایش یافت.

آمار وبگاه ورلدامتر مقداری از آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» از شمار دچار شدگان و جان‌باختگان بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی برخی ایالت‌های امریکا از جمله نیویورک به «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» این کشور موسوم به CDC است که به تبع در سایت جانز هاپکینز نیز درج نمی‌شود.

پیش از این، «تدروس آدانوم»،  مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چندی پیش در جلسه‌ای درباره این بیماری در یکی از دفاتر سازمان ملل در ژنو گفته بود نیم‌کره شمالی زمان در برهه‌ای حساس از لحاظ مبارزه با بیماری همه‌گیر جهانی کووید۱۹ قرار دارد و کشورهای زیادی شاهد رشد تصاعدی بیماران هستند.

نمودار دچار شدن و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که صبح امروز (جمعه) شمار کسانی که در جهان به این بیماری دچار شدند از ۴۹ میلیون نفر گذشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала