ما در آستانه همه گیری جهانی جدید قرار داریم

© REUTERS / Denis Balibouseسازمان جهانی صحت
سازمان جهانی صحت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان جهانی صحت، جامعه جهانی را هشدار داد تا برای همه گیری جدید آماده شوند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان صحت جهانی معتقد است که بشریت باید برای همه گیری جدید آماده شود.

این سازمان جهانی این موضوع را به عنوان یکی از موضوعات اصلی برای بحث در راه اندازی مجدد کنفرانس تلیفونی روز دوشنبه هفتاد و سومین مجمع سالانه جهانی صحت (9 تا 14 نوامبر) می داند.

همانطور که WHO در بیانیه ای که پیش از برگزاری این نشست در ژینو منتشر شد، اشاره داشت که جامعه جهانی باید "هم اکنون برای همه گیری جدید آماده شود. "

اضطراب مانع معالجه کرونا می گردد - اسپوتنیک افغانستان
اضطراب مانع معالجه کرونا می گردد

این سازمان تاکید کرده است: "ما طی سال گذشته شاهد بوده ایم كه كشورهای با زیرساخت های صحت قوی مربوط به آمادگی در موارد اضطراری قادر بوده اند به سرعت برای مهار و كنترل شیوع ویروس SARS-CoV-2  اقدام كنند."

در هفتاد و سومین مجمع ، قسمت اول آن در 18 تا 19 می در ژینو برگزار شد، برنامه ریزی شده است که قطعنامه "در مورد تقویت آمادگی برای شرایط اضطراری در مراقبت های صحی" تصویب شود. در این پیش نویس از کشورها خواسته شده است "برای داشتن آمادگی بهتر در مواقع اضطراری" در بالاترین سطح سیاسی اولویت قرار دهند. همچنین به ضرورت اطمینان از "دستمزد کافی" برای متخصصین صحت، اهمیت آموزش پرسنل صحی و "تقویت نقش کارکنان طب محلی" اشاره شده است.

طبق WHO ، این سازمان "باید اطمینان حاصل كند كه همه كشورها برای تشخیص و پاسخ به COVID-19 و سایر امراض عفونی خطرناك مجهزتر هستند."

این سازمان معتقد است که جامعه جهانی قادر است COVID-19 را از طریق قدرت علم و همبستگی شکست دهد. در بیانیه آمده است، گرچه مرض همه گیر ویروس کرونا یک بحران جهانی است، "بسیاری از ایالت ها و شهرها با استفاده از یک رویکرد جامع و مبتنی بر شواهد، از انتقال جلوگیری و کنترول کرده اند." WHO در این زمینه یادآوری کرد که جهان پیرامون "برنامه تسریع در تولید واکسین ، تشخیص و معالجه" متحد شده است.

 

سرگئی ناریشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ویروس کرونا منشأ طبعی دارد

به گفتهWHO ، این مجمع برای تأیید مجدد این موضوع است که جامعه جهانی در برابر چالش های اساسی سلامتی، از جمله ایمن سازی، بهبود سلامت سالمندان و مبارزه با سل و آنفلوانزا، عقب نشینی نخواهد کرد.

در این مجمع، یک برنامه 10 ساله برای مبارزه با امراض گرمسیری "فراموش شده" و همچنین مشکل مننژیت ، صرع و سایر اختلالات عصبی، مسائل تغذیه یی برای کودکان و مادران مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در قطعنامه ای که در جلسه 19 ماه می تصویب شد ، اعضای WHO اظهار داشتند که جمعیت جهان باید "دسترسی جهانی، عادلانه و به موقع" به ادویه ضد ویروس کرونا با کیفیت و مقرون به صرفه داشته باشند. در این سند آمده است كه مجمع "نقش كلیدی رهبری سازمان و نقش اساسی سیستم سازمان ملل در تسریع و هماهنگی برای پاسخگویی جامع جهانی به امراض همه گیر COVID-19 را به رسمیت می شناسد." مجمع به مدیر عمومی WHO دستور داد "هرچه زودتر" فرآیند ارزیابی بی طرفانه ، مستقل و جامع "از پاسخ سازمان به امراض همه گیر" را آغاز كند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала