نگرانی یک مقام پیشین عربستان از پیروزی بایدن

© AP Photo / Kamran Jebreili نگرانی یک مقام پیشین عربستان از پیروزی بایدن
 نگرانی یک مقام پیشین عربستان از پیروزی بایدن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی نگرانی خود از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابراز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ترکی الفیصل، رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی پنجشنبه شب در اظهاراتی گفت که نگرانی او از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل تعهد نامزد دمکرات برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است.

 

بازداشت ۱۰ مظنون به تروریزم در عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت ۱۰ فرد مظنون به تروریزم در عربستان سعودی

فیصل افزود: جو بایدن گفته که آن بخش از سیاست دونالد ترامپ در خاورمیانه که مربوط به خروج از توافق هسته‌ای با ایران است، را نقض خواهد کرد.

رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی اضافه کرد: بایدن اظهار کرد که به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باز خواهد گشت؛ اما شرایطی برای بازگشت به این توافق خواهد داشت و ما هنوز نمی دانیم این شرایط چیست.

الفیصل همچنین گفت: در صورت انتخاب جو بایدن به عنوان رییس جمهوری آمریکا، او اقدامات دولت ترامپ برای حمایت از اسرائیل، مانند به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان، لغو نخواهد کرد.

وی افزود: به نظرم اگر بایدن رییس جمهوری آمریکا شود، از مکانی که ترامپ به آن رسیده، چه در قدس، چه در بلندی‌های جولان یا توافق ابراهیمی (سازش) عقب نشینی نخواهد کرد.

پیش‌ ار این برخی رسانه ها گزارش داده بودند که کشورهایی که اخیراً با حمایت دونالد ترامپ روابط خود را با اسرائیل عادی کردند، از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نگران هستند.

این در حالی است که تا بامداد جمعه، برای بایدن 264 رای الکترال و برای ترامپ 214 رای منظور شده است. برای برنده شدن در انتخابات، حداقل 270 رأی الکترال لازم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала