باکو ایروان را به هتک حرمت به اماکن اسلامی قره باغ متهم کرد + ویدیو و عکس

© Sputnik / Ministry of Defence of Azerbaijan /  مراجعه به بانک تصاویر باکو ایروان را به هتک حرمت به اماکن اسلامی قره باغ متهم کرد
  باکو ایروان را به هتک حرمت به اماکن اسلامی قره باغ متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات جمهوری آذربایجان روز جمعه ارمنستان را به هتک حرمت به مساجد و گورستان های قره باغ کوهستانی متهم کردند، باکو از یونسکو خواستار اقدامات علیه ایروان شد.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات آذربایجانی روز جمعه ارمنستان را به هتک حرمت مساجد و گورستان‌های قره باغ متهم کردند؛ باکو از یونسکو خواستار اقدام علیه ایروان شد.

حکمت حاجی اف، دستیار رئیس جمهور آذربایجان ویدئویی از مسجد معمر ساخته شده در قرن هجدهم در منطقه گوبادلی در حساب توئیتری خود منتشر کرده و نوشت: در زمان اشغال ارمنیان، این بنای تاریخی و فرهنگی به یک خوکدانی تبدیل شده است.

وی از یونسکو، سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) و سازمان کنفرانس اسلامی خواست "اقدامات لازم را انجام داده و این اقدام وحشیانه را به شدت محکوم کنند."

حاجی اف خاطرنشان كرد كه این مسجد كاملاً ویران شده و تبدیل آن به خوکدانی "توهین به مسلمانان" است.

دستیار رئیس جمهور آذربایجان همچنین یک ویدئو از قبرستانی در منطقه فیزولی منتشر نموده و نوشت: گورستان با خاک یکسان شده است. حتی گورستان‌ها نیز از این سرنوشت در امان نماندند و مورد تخریب و اقدامات وحشیانه قرار گرفتند. ارمنستان تلاش کرد تا تمام آثار آذربایجان را پاک کند.

وی خاطرنشان كرد كه مناطقی كه تحت كنترل باكو درآمده اند در حال بررسی هستند و به مرور زمان "حقایق جدید و جنایات جنگی ارمنستان به تصویر كشیده خواهند شد".

​شایان ذکر است که درگیری ها در قره باغ در سال 1988 آغاز شد که منطقه خودمختار قره باغ  خروج خود از ترکیب  آذربایجان شوروی را اعلام کرد. در جریان رویارویی مسلحانه در سالهای 1992-1994، آذربایجان کنترل قره باغ و هفت منطقه مجاور را از دست داد.

از سال 1992، مذاکرات در مورد حل و فصل مسالمت آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به ریاست سه کشور روسیه ، ایالات متحده و فرانسه در جریان است.

 آذربایجان اصرار دارد که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری خودخوانده قره باغ دفاع می کند زیرا خود قره باغ طرف مذاکره نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала