بایدن: در مسیر پیروزی قرار داریم

© REUTERS / Brian Snyderبایدن: ما در مسیر پیروزی قرار داریم
بایدن: ما در مسیر پیروزی قرار داریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد دموکرات انتخابات آمریکا می‌گوید گرچه تا هنوز نتایج کامل شمارش آراء به دست نیامده اما تیم وی به کسب بیش از 300 رأی الکترال نزدیک شده است.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات اعلام کرد با شمارش تمامی آرا پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود

 نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 شامگاه آمریکا در سخنانی گفت: هنوز نتایج روشنی به دست نیامده است اما ما در این رقابت پیروز خواهیم شد. چیزی نمانده که بیش از 300 رای الکترال به دست آوریم.

این در حالی است که پیشتر، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه آمریکا گفت: « بایدن نباید در مورد پیروزی در انتخابات صحبت کند. مردم آمریکا باید در روند شمارش آرا با شفافیت رو به و باشند».

ترامپ: به نفع بایدن تقلب شده است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: به نفع بایدن تقلب شده است

وی هشدار داد که  تمام اقدامات قانونی را برای شماری آرای قانونی و تضمین اعتماد آمریکایی‌ها به دولت خود به کار خواهیم بست.

 جو بایدن نامزد دموکرات به نوبه خود در یک سخنرانی در شهر ویلمینگتون در ایالت دلاور گفت: در هر سه ایالت کلیدی پنسیلوانیا، نوادا و آریزونا پیروز خواهم شد. ما بیش از 300 رای الکترال را کسب خواهیم کرد و در نهایت پیروز انتخابات خواهیم شد. ما آرای 74 میلیون آمریکایی را کسب کردیم که در تاریخ کشور بی سابقه است.

او با اشاره به پیشتازی در ایالت‌های آریزونا و جورجیا افزود: یکی از مواردی که من شدیدا به آن افتخار می‌کنم، این است که چقدر ما عملکرد خوبی در سراسر آمریکا داشتیم.

اظهارات بایدن در شرایطی مطرح می شود که شمارش در پنچ ایالت همچنان ادامه دارد. بایدن یا ترامپ هنوز 270 رای الکترال لازم برای پیروزی در این رقابت را به دست نیاورده اند اما در چند روز گذشته بایدن هم در آرای مردمی و هم آرای الکترال جلو است.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه (3نوامبر) برگزار شد. نتایج رای گیری هنوز در همه ایالت ها جمع بندی نشده است. ترامپ چهارشنبه هفته گذشته پیروزی خود را اعلام کرد و دموکرات ها را به تلاش برای "سرقت انتخابات" متهم کرد. ستاد انتخابات رئیس جمهور فعلی قصد مطالبه بازشماری آرا را مطرح نموده.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала