واکنش ارگ به انتخابات امریکا: روابط ما درک مشترک منافع کابل و واشنگتن است

© Photo / M.Naderiواکنش ارگ به انتخابات امریکا: روابط ما درک مشترک منافع کابل و واشنگتن است
واکنش ارگ به انتخابات امریکا: روابط ما درک مشترک منافع کابل و واشنگتن است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که هنوز برندۀ قطعی آن مشخص نشده‌است، همانند بیشتر کشورهای جهان در افغانستان هم از چندروز بدین‌سو بحث برانگیز بوده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، به‌روز شنبه، حکومت افغانستان نیز دیدگاهش را در این‌باره و چگو‌نگی همکاری کابل و واشنگتن در حکومت آیندۀ امریکا، مطرح ساخت.

ریاست‌جمهوری افغانستان بدین باور است که اساس و بنیاد روابط میان کابل و واشنگتن را درک منافع مشترک دو کشور می‌سازد و با برنده شدن هر یک از نامزدان انتخابات امریکا نیز این روابط به‌همین سان برجا خواهد ماند.

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس‌جمهور بیان داشت: «اساس و بنیاد روابط ما همیشه در نُزده‌سال گذشته، بین دو دولت و مردم، استوار بر درک منافع مشترک بوده. ما امیدوار استیم که هر حکومتی که در ایالات متحدۀ امریکا تازه به کار می‌شود، همچنان ما به‌حیث یک متحد در منطقه، همچنان تأکید بر ادامۀ روابط و رسیدن به اهداف مشترک خود داشته باشیم که انشاالله در آن هیچ شکی نیست!»

در همین حال، پیشتازی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، باورهایی را از احتمال آمدن برخی از تغییرات در سیاست‌‎های واشنگتن دربارۀ روند صلح و خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، به‌میان آورده‌است.

شینکی کروخیل، عضو مجلس نماینده‌گان گفت: «او هم طرف‌دار خروج نیروهای امنیتی  امریکا از افغانستان است؛ لاکن می‌شود که برخوردش با این مساله متفاوت باشد! می‌شود که آقای بایدن در این قسمت زیادتر گوش بدهد به پلان و برنامه‌‌هایی که از طرف اردوی امریکا مطرح می‌شود و استخبارات امریکا مطرح می‌شود».

علی‌اکبر قاسمی، عضو دیگر مجلس نماینده‌گان نیز افزود: «آن سیاستی که آقای ترامپ در ارتباط طالبان داشت، یقیناً جو بایدن در آن تغییراتی می‌آورد، تجدید نظر می‌کند؛ اما در سطح کُل و کلان، پالیسی‌های امریکا تغییر نمی‌کند».

آنچه که طولانی‌شدن جنگ امریکا در افغانستان گفته می‌شود، از انگیزه‌های اصلی به شمار می‌رود که باعث ایجاد هم‌سویی‌ها میان سیاست‌گران امریکایی دربارۀ جنگ و صلح در منطقه شده‌است.

دیده شود که پس از روشن شدن برندۀ انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، آیا به‌راستی دگرگونی چشم‌گیری در سیاست آن کشور در برابر افغانستان، پدید خواهد آمد؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала