نخست وزیر کانادا پیروزی بایدن را تبریک گفت

© AP Photo / Charles Krupa نخست وزیر کانادا پیروزی بایدن را تبریک گفت
 نخست وزیر کانادا پیروزی بایدن را تبریک گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آنکه بایدن از سوی برخی رسانه‌ها پیروز انتخابات اعلام شد، نخست وزیر کانادا برایش تبریک گفت.

به گزارش اسپوتنیک، جاستن ترودو، نخست وزیر کانادا در رشته توییتری پیروزی جوبایدن و کاملا هریس، را در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا تبریک گفت.
آقای ترودو نوشته است: "بایدن و کاملا برای تان تبریک می‌گویم. دو کشورما دوستان، شرکا و متحدان نزدیک هستند. رابطه ما در صحنه جهانی بی‌نظیر است و من مشتاقم که با هر دوی شما بر اساس آن کار کنم."


سی ان ان، ادعا کرده است که جو بایدن، کاندید ریاست جمهور حزب دموکرات امریکا، با بدست آوردن 270 رای الکترال توانست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را شکست دهد.
نشریه گفته است که بایدن 20 رای الکترال را در ایالت پنسلوانیا بدست آورد که مجمع آرای الکترال بایدن درحال حاضر 273 رأی انتخاباتی است، ترامپ 213 رأی دارد.
بایدن نیز در صفحه توییتر خود نوشته است که وی برنده انتخابات شده است و درعین حال از شهروندان این کشور خواست که اختلافات خود را کنار بگذارند و متحد شوند.
کاندید ریاست جمهوری امریکا نوشته است: افتخار می‌کنم که برای من رای دادید. کار سختی درپیش خواهیم داشت، قول می‌دهم که رئیس جمهور تمام امریکا خواهم بود، حتی اگر رای دادید یا نه. باوری که شمار به من دارید، حفظ خواهم کرد."
این درحالیست که ساعات پیش ترامپ در ادامه توییت‌های خود مدعی شد که انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 را با اختلاف زیادی نسبت به رقیبش جو بایدن برده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала