چین و هند برای حفظ صلح و آرامش در مناطق مرزی توافق کردند

© AFP 2023 / Biju Boroچین و هند برای حفظ صلح و آرامش در مناطق مرزی توافق کردند
چین و هند برای حفظ صلح و آرامش در مناطق مرزی توافق کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند و چین برای حفظ گفتگو به منظور تضمین آرامش و صلح در مناطق مرزی توافق کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع هند امروز  یکشنبه (8 نوامبر) در بیانیه‌ای اعلام کرد، هند و چین برای حفظ گفتگو به منظور تضمین آرامش و صلح در مناطق مرزی توافق کرده‌اند.

هشتمین دور مذاکرات بین فرماندهان دفاعی چین و هند ششم نوامبر در هند برگزار شد.

وزارت دفاع هند در ادامه این بیانیه آورده است: دو طرف در این گفتگو به تبادل دیدگاه‌های سازنده درباره اوضاع موجود در «خط واقعی کنترول» در بخش غربی مناطق مرزی هند و چین پرداختند. هر دو طرف توافق کردند تا هرچه سریع‌تر به تحقق توافق نظر به دست آمده بین مقام‌های ارشد دو طرف بپردازند.

این وزارتخانه همچنان ادامه داد، چین و هند توافق کردند تا گفتگوها را از طریق کانال‌های نظامی و دیپلماتیک ادامه دهند و به سمت سازش در سایر مسائل پیش بروند.

بر اساس بیانیه مذکور، دو طرف همچنان توافق کردند تا مذاکرات بعدی را در آینده‌ای نزدیک برگزار کنند.

تنش های مرزی میان هند و چین در منطقه لداخ، اوایل ماه می با وقوع چندین درگیری میان نظامیان دو کشور در منطقه دریاچه پانگونگ تسو آغاز شد. پس از آن، کشورها حضور نظامی خود در خط کنترول واقعی را تقویت کردند. درگیری‌های جدید مرزی میان چین و هند شامگاه 15 جون در منطقه دره گالوان در لداخ رخ داد. طبق گزارش دهلی نو، در جریان این درگیری از سوی طرف هندی 20 سرباز کشته شدند. اطلاعاتی در خصوص شمار تلفات و مجروحین از سوی طرف چینی اعلام نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала