پاشینیان از بایدن کمک خواست

© Sputnik / Victor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر نیکول پاشینیان صدراعظم ارمنستان
نیکول پاشینیان صدراعظم ارمنستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدراعظم ارمنستان انتظار دارد که بایدن به پایان دادن جنگ در قره باغ کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان صدراعظم ارمنستان طی پیام تبریک به جو بایدن رئیس جمهور منتخب امریکا به نقش ایالات متحده در حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ به عنوان رئیس مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا اهمیت زیادی می دهد.

نابودی تأسیسات نظامی آذربایجان و ارمنستان - اسپوتنیک افغانستان
نابودی تأسیسات نظامی آذربایجان و ارمنستان

وی خطاب به بایدن گفته است: «لطفاً تبریک صمیمانه ما را برای انتخاب خود به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا بپذیرید. من اطمینان دارم كه ثروت تجربیات و دانش حاصل از سالها فعالیت سیاسی و قانونگذاری ، شما را در تلاش برای ترقی ایالات متحده و مردمش راهنمایی خواهد كرد.

در طول زندگی حرفه ای خود ، شما در تقویت دوستی ارمنی-امریکایی و همکاری سودمند متقابل سهم بسزایی داشته اید. مردم ارمنستان از موضع اصولی شما در مورد به رسمیت شناختن نسل کشی ارمنستان و حمایت از حقوق آن قدردانی می کنند. من اطمینان دارم که در دوران ریاست جمهوری شما روابط دوجانبه ارمنستان و آمریکا بر اساس ارزشهای مشترک دموکراتیک مطابق با سطح گفتگوی استراتژیک بین کشورهای ما ادامه خواهد یافت. "

پاشینیان خطاب به بایدن افزود: " من از موضع شما در مورد حل مسئله منحصراً از طریق مسالمت آمیز، که شما به عنوان نامزد ریاست جمهوری ابراز داشتید، استقبال می کنم."

وی تأكید كرد: "من امیدوارم كه دولت شما گام های فعالی را برای خاتمه دادن به جنگ و حل و فصل همه جانبه این مسئله برداشته باشد ، موضوعی كه باید مبتنی بر تأمین امنیت مردم ارسخا (قره باغ) از طریق اعمال حق تعیین سرنوشت آنها باشد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала