آذربایجان از عقب نشینی ارتش ارمنستان در قره‌باغ خبر داد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Дым поднимается над Степанакертом после обстрела
Дым поднимается над Степанакертом после обстрела - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان طی گزارشی از عقب نشینی نیروهای ارمنی در چند محور منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرده که نیروهای مسلح ارمنستان با متحمل شدن خسارات زیاد وادار به عقب نشینی در برخی از بخشهای جبهه در جنگ قره باغ شدند.

در اعلامیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است: نیروه های دفاعی ارمنستان بعد از ظهر 8 نوامبر و شب 9 نوامبر  تیراندازی های وسیعی را به سمت مواضع و شهرک های آذربایجان انجام دادند.

 براساس گزارش درگیری های نظامی در جبهات  آقدره ،  آقدام ،  خوجاوند  و  قبادلی  ادامه داشته و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده است، نیروهای ارمنستان در این محورها متحمل تلفات شده و در برابر حملات نیروهای جمهوری آذربایجان عقب نشینی کردند .

ارمنستان: احتمال درخواست کمک نظامی از روسیه موجود است - اسپوتنیک افغانستان
ارمنستان: احتمال درخواست کمک نظامی از روسیه موجود است

به گفته وزارت دفاع آذربایجان، نیرو های ارمنی دراین درگیری های تلفات زیاد انسانی را متحمل شده و مقدار زیاد سلاح و مهمات را از دست داده است.

  درگیری های نظامی نیروهای ارمنستان و جمهوری اذربایجان از 27 ماه سپتامبر آغاز شده و به رغم سه بار توافق اعلام اتش بس با مساعدت میانجیگران بین المللی ، همچنان با شدت در چند محور مختلف منطقه مورد مناقشه قره‌باغ ادامه دارد.

اختلاف دو کشور بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ آغاز شده.

در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала