آذربایجان به سرنگون کردن هلیکوپتر روسیه اعتراف کرد

© Sputnik / Aleksandr Kondratuk /  مراجعه به بانک تصاویر آذربایجان به سرنگون کردن هلیکوپتر روسیه اعتراف کرد
آذربایجان به سرنگون کردن هلیکوپتر روسیه اعتراف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باکو اعتراف کرده است که هلیکوپتر وزارت دفاع روسیه را سهوا سرنگون کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، باکو بخاطر حادثه سقوط هلیکوپتر می - ۲۴ روسیه معذرت‌خواهی نموده و آمادگی برای پرداخت غرامت به روسیه، را اعلام کرده است.

وزارت امور خارجه آذربایجان اطمینان داده است که این حادثه المناک بر ضد جناح روسیه، صورت نگرفته است.

در خبرنامه وزارت خارجه آذربایجان آمده است: "براساس اطلاعاتی که وزارت دفاع آذربایجان از وزارت دفاع روسیه دریافت کرده است، به تاریخ ۹ نومبر حوالی ساعت ۱۸:۳۰ در منطقه سرحدی میان ارمنستان و آذربایجان یک هلیکوپتر نظامی می – ۲۴ روسیه سرنگون شده است".

در ادامه خبرنامه آمده است که "پرواز این هلیکوپتر در نزدیکی سرحد دولتی ارمنستان و آذربایجان انجام می‌شد، در حالیکه در منطقه قره‌باغ کوهستانی جنگ ادامه دارد" و این پرواز در هنگام تاریکی شب، در ارتفاع کم و بیرون از ساحه کشف رادار سیستم دفاع هوایی، صورت گرفته است.

براساس اطلاعات باکو، "هلیکوپترهای نیروهای هوایی روسیه پیش از این در منطقه مذکور دیده نشده اند".

در ادامه خبرنامه آمده است: "با در نظرداشت موضوعات یادشده، وضعیت متشنج در منطقه و آماده‌باش جنگی در ارتباط با تحریکات احتمالی از جانب جناح ارمنستانی، نیروهای نظامی تصمیم گرفتند تا بر هدف شلیک کنند".

وزارت خارجه آذربایجان افزوده است: "جناح آذربایجانی از جناح روسی بابت این حادثه المناک که تصادفی بوده و علیه جناح روسی صورت نگرفته، معذرت‌خواهی می‌کند".

وزارت خارجه آذربایجان افزوده است: "جناح آذربایجانی از جناح روسی بابت این حادثه المناک که تصادفی بوده و علیه جناح روسی صورت نگرفته، معذرت‌خواهی می‌کند".

در پایان خبرنامه آمده است: "جناح آذربایجانی به خانواده‌های خدمه کشته‌شده عرض تسلیت نموده و به زخمیان شفای عاجل آرزو دارد. جناح آذربایجانی اعلام می‌کند که آماده پرداخت غرامت لازم می‌باشد".

پیش از این وزارت دفاع روسیه خبر داده بود که در اثر اصابت راکت زمین به هوا، هلیکوپتر می - ۲۴ روسیه در ارمنستان سقوط کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала