صحبت تلفنی پوتین با اردوغان درمورد قره باغ

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر صحبت تلفنی پوتین با اردوغان درمورد قره باغ
صحبت تلفنی پوتین با اردوغان درمورد قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با ریس جمهور روسیه آتش بس در قره باغ را یک گام درست خواند.

به گزارش اسپوتنیک، شام امروز سه‌شنبه (10، نومبر) روسای جمهوری روسیه و ترکیه درباره توافق آتش‌بس در قره‌باغ صحبت تلفنی کردند.
اردوغان در گفتگو با پوتین توافق میان آذربایجان و ارمنستان را گام درست در جهت حل دائمی اوضاع خواند. رئیس جمهور ترکیه افزود انقره و مسکو به طور مشترک نظارت بر آتش بس در قره باغ را انجام خواهند داد.

پوتین و اردوغان در گفتگوی تلفنی اخیر، در مورد قره باغ صحبت کرده اند - اسپوتنیک افغانستان
پوتین و اردوغان در گفتگوی تلفنی اخیر، در مورد قره باغ صحبت کرده اند

سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه گفته است: "رجیب طیب اردوغان با ولادیمیر پوتین، تماس تلفنی برقرار کردند. توافقی که روز گذشته انجام شد را یک گام مثبت در راستای صلح دائمی در این منطقه خوانده اند. رئیس جمهور ترکیه افزوده است که انقره و مسکو به طور مشترک نظارت بر آتش بس در قره باغ را انجام خواهند داد و درعین حال افزوده اند که مرکز مشترکی در منطقه تعیین شده توسط آذربایجان در سرزمین آزاد شده از اشغال ارمنستان ایجاد می‌شود."
رهبران دو کشور درباره اوضاع در سوریه نیز گفتگو کردند.

پیش از این معلوم شده بود، که رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان بیانیه مشترکی درباره آتش بس در قره باغ اتخاذ کردند. طبق بیانیه ای که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ابراز کرد، آتش بس کامل در قره باغ کوهستانی از 10 نوامبر آغاز می شود، آذربایجان و ارمنستان در مواضع اشغالی خود متوقف می شوند و باید اسیران جنگی را تبادل کنند. همچنین نیروهای نگهبان صلح روسی در قره باغ جا به جا می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала