شرایط انتقال قدرت به بایدن مشخص شد

© AFP 2023 / Jim Watsonشرایط انتقال قدرت به بایدن مشخص شد
شرایط انتقال قدرت به بایدن مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روند انتقال قدرت به جو بایدن؛ تنها پس از تصمیم گیری اداره خدمات عمومی آمریکا آغاز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNBC  جان بارس، معاون آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) که بخشی از وزارت امور خارجه آمریکا است اعلام کرده که روند انتقال قدرت به جوبایدن، که اخیرا از سوی رسانه های آمریکایی به عنوان رئیس جمهور منتخب اعلام شد، فقط پس از تصمیم‌گیری آژانس مسئول انتقال قدرت ممکن خواهد بود.

به گفته وی روند انتقال قدرت تا هنوز آغاز نشده است.

شرط ترامپ برای سپردن قدرت به بایدن معلوم شد - اسپوتنیک افغانستان
شرط ترامپ برای سپردن قدرت به بایدن معلوم شد

خاطر نشان می‌گردد، تا زمانی که اداره ی خدمات عمومی آمریکا GSA که بر املاک فدرال نظارت می کند، برنده ی انتخابات را تایید نکند این انتقال وارد مرحله ی بعدی نخواهد شد.

پیش از این نشریه پولیتکو اعلام کرد که امیلی مورفی" مسئول اداره خدمات عمومی از امضای نامه‌ای که به تیم بایدن اجازه می‌دهد کار انتقال قدرت را به طور رسمی آغاز کند، امتناع کرده و گفته باید صبر کرد تا نتایج انتخابات مشخص شود.

ستاد جدید بایدن و کامالا هاریس به این نشریه گفته اند که ابتدا آنها به این نهاد وقت دادند تا تصمیم بگیرند، اما از روز یکشنبه تصمیم گرفتند فشارها را بر اداره خدمات عمومی افزایش دهند. تا زمانی که مورفی انتخاب بایدن را تأیید نكرده، تیم وی قادر به دسترسی به امور مالی دولت و ارتباط با آژانس های فدرال نخواهد بود. به گفته کارشناسان ، این نوع تأخیر می تواند مانع اجرای برنامه های بایدن شود.

 طبق قوانین آمریکا، به طور معمول ابتدا باید اداره خدمات عمومی پیروز انتخابات را مشخص کند و سپس انتقال قدرت انجام می‌شود و در حال حاضر با وجود اینکه رسانه‌های خبری، پس از اطمینان از کسب آرای انتخاباتی کافی، بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب اعلام کردند، هنوز این اتفاق رخ نداده است.

دونالد ترامپ هنوز شکست خود در انتخابات را قبول نکرده است.  وکلای او برای شمارش مجدد آرا به دادگاه شکایت کرده اند. بطور قانونی، رئیس جمهور منتخب باید 20 جنوری سال آینده -2021 رسما کار خود را شروع کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала