ترامپ مظنون به انجام عملیات در برابر ایران در روزهای آخر قدرتش 

© Carlos Barriaترامپ مظنون به انجام عملیات در برابر ایران در روزهای آخر قدرتش 
ترامپ مظنون به انجام عملیات در برابر ایران در روزهای آخر قدرتش  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کنونی امریکا در روزهای آخر قدرتش ممکن است آغاز به انجام عملیاتی پنهانی در برابر ایران انجام بدهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، سوء ظن هایی به گفته مقام های وزارت دفاع امریکا وجود دارد، که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، ممکن است بخواهد پس از برکناری مارک اسپر رئیس پنتاگون، عملیاتی در برابر ایران انجام دهد.

این روزنامه خاطرنشان کند، که اسپر با رئیس جمهور امریكا درباره مسئله ایران مخالفت و برخی اظهارات وی را رد و از آن میان پس از حذف سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، که در ۳ جنوری انجام شد.

بنابراین، نمایندگان کنونی وزارت دفاع امریکا به طور مخصوصی ابراز نگرانی می كنند كه ترامپ در روزهای آخر قدرت خود، به زودی شروع به انجام عملیاتی (احتمالاً مخفی) علیه ایران یا سایر مخالفان كند.

 امیدواری ترامپ به عادی سازی روابط ایران با اسرائیل  - اسپوتنیک افغانستان
امیدواری ترامپ به عادی سازی روابط ایران با اسرائیل

الیسا اسلاتکین مسئول پیشین پنتاگون، به نوبه خود دلایل احتمالی اخراج اسپر را ذکر کرد. اولین مورد بی کفایتی یا نوعی نقض قوانین است که بعید به نظر می رسد در رابطه با اسپر باشد. انگیزه احتمالی را انتقام شخصی ترامپ به دلیل تناقضات گذشته که قبلاً به وجود آمده بود، یا عدم تمایل اسپر به اجرای برخی دستورات رئیس جمهور آمریکا می نامند؛ روز قبل، ترامپ مارک اسپر رئیس پنتاگون را برکنار کرد.

رئیس دولت همچنین از انتصاب رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم کریستوفر میلر به عنوان وزیر دفاع خبر داد.

پیش از این گزارش شده بود كه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا قصد دارد هر هفته تحریم های جدیدی علیه ایران را تا پایان دوره ریاست خود اعلام كند.

دولت ترامپ، مجموعه ای از اقدامات برای فشار بر جمهوری اسلامی را افزایش می دهد تا موانعی را بر سر راه دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب، در صورت بازگشت به توافق هسته ای ایران ایجاد کند.

یادآوری می کنیم، که روابط امریكا و ایران پس از ترور سردار سلیمانی توسط ارتش ایالات متحده امریكا در ۳ جنوری در بغداد تشدید شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала