امضای تفاهمنامه میان وزرای دفاع روسیه و ترکیه درمورد کنترول آتش‌بس در قره‌باغ

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر امضای تفاهمنامه میان وزرای دفاع روسیه و ترکیه درمورد کنترول آتش‌بس در قره‌باغ
امضای تفاهمنامه میان وزرای دفاع روسیه و ترکیه درمورد کنترول آتش‌بس در قره‌باغ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزرای دفاع روسیه و ترکیه تفاهمنامه‌یی مبنی بر ایجاد مرکز مشترک کنترول بر رژیم آتش‌بس در قره‌باغ کوهستانی، به امضا رسانیدند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه، ۱۱ نومبر) با نشر خبرنامه‌یی نوشته است که سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه و خولوسی آکار، وزیر دفاع ترکیه مبنی بر ایجاد مرکز مشترک کنترول بر رژیم آتش‌بس در قره‌باغ کوهستانی، تفاهمنامه به امضا رسانیده اند.

آتش‌بس در قره باغ؛ دبیرکل سازمان ملل: از روسیه سپاسگزاریم - اسپوتنیک افغانستان
آتش‌بس در قره باغ؛ دبیرکل سازمان ملل: از روسیه سپاسگزاریم

نوشته است: "در نتیجه مذاکرات، تفاهمنامه درمورد ایجاد مرکز مشترک کنترول بر رژیم آتش‌بس و تمام اقدامات نظامی در منطقه جنگی قره‌باغ کوهستانی، به امضا رسید".

براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، شایگو خاطر نشان ساخته است که توافق‌های رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان و اعزام صلحبانان، منجر به توقف خونریزی و ایجاد شرایط برای برگشتن به زندگی صلح‌آمیز، خواهد شد.

وی گفت: "حضور صلحبانان روسی ثبات در منطقه منجر به تامین ثبات و توقف جریان پناهجویان و برگشت بیجاشدگان به محل زندگی شان شود".

وی افزود که "تصمیم ایجاد مرکز مشترک نظارتی از رعایت رژیم آتش‌بس توسط طرفین کنترول می‌کند و اساس محکم برای حل و فصل درگیری، تشکیل خواهد داد".

مرکز مشترک در قلمرو آذربایجان قرار خواهد داشت و اطلاعات مبنی بر رعایت رژیم آتش‌بس را بررسی خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала