هشدار کارشناسان از وقوع جنگ سوم جهانی

CC0 / Pixabay / هشدار کارشناسان از وقوع جنگ سوم جهانی
هشدار کارشناسان از وقوع جنگ سوم جهانی   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش سازمان جاسوسی چک در باره خطر درگیری جنگ جهانی سوم هشدار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان جاسوسی ارتش چک در یک گزارش اطلاعاتی سال 2019 که در وب سایت این نهاد در تاریخ دهم نوامبر منتشر شده است، هشدار می دهد که  جهان با تهدید جنگ جهانی جدید روبرو است.

به گفته تحلیلگران این سازمان، درگیری جهانی در حال حاضر "در مرحله اول" قرار دارد.

 در این سند آمده است: "جهان‌بینی کسانی که می توانند و می خواهند به طور فعال در این درگیری مشارکت داشته باشند در حال شکل گیری است و به تدریج ابزارهای تکنولوژیکی تعیین می شوند که می توان با استفاده از آنها  این افراد راکنترل کرد".

جنرال نیک کارتر رئیس دفاع بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
جنرال بریتانیائی از جنگ جهانی هشدار داد

نویسندگان این گزارش، رقابت بین ایالات متحده ، روسیه و چین را دلیل احتمالی درگیری عنوان کرده اند.

در این سند همچنین به کاهش اهمیت حقوق بین الملل اشاره شده است. هیچگونه گفتگوی مسالمت آمیز به عنوان راهی برای حل تناقضات در حال ظهور موجود نیست و اطمینان از نظم جهانی زیر سوال برده شده است.

به گفته تحلیلگران ، علاوه بر این، نفوذ بر افکارعمومی، به رشد این تنش کمک می کند.

پیش از این نشریه National Interest شانس روسیه و ناتو را در یک درگیری احتمالی ارزیابی کرده بود. همانطور که نویسنده متن کریس آزبورن متذکر شد، با اشاره به نظر کارشناسان ، در درگیری های طولانی مدت برتری به ناتو باقی خواهد ماند. علاوه براین، اگر روسیه تصمیم حمله به کشورهای بالتیک بگیرد، ناتو در موقعیت وحشتناکی قرار خواهد گرفت ، و ناتو در این صورت توان به مقابله با مسکو را نخواهد داشت.

 پیش ازاین نیک کارتر، فرمانده نیروهای مسلح انگلیس نیز در یک مصاحبه درباره احتمال تشدید سریع تنش‌های منطقه‌ای و تبدل آنها به یک جنگ جهانی و فراگیر هشدار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала