اثر بخشی واکسن روسی "Sputnik V" حدود 92 درصد ثابت شد

© Photo / IRNA
  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس نتایج یک تحقیق، اثر بخشی واکسن "Sputnik V" حدود 92 درصد ثابت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، حساب توییتر واکسن روسی علیه ویروس کرونا "Sputnik V" داده های خود را در نتیجه تجزیه و تحلیل از مرحله سوم آزمایشات بالینی دارو را منتشر کرد.

راه اندازی هشتگ به حمایت از واکسین Sputnik V در شبکه های اجتماعی - اسپوتنیک افغانستان
راه اندازی هشتگ بین المللی به حمایت از واکسین "Sputnik V" در شبکه های اجتماعی

همانطور که متخصصان تأکید کردند، این دارو شامل دو اجزا است که با فاصله سه هفته تزریق می شود.

این واکسن کلیه تأییدیه ها را دریافت کرده و دو مرحله تحقیق روی داوطلبان 18 تا 60 ساله را با موفقیت پشت سر گذاشت که در نهایت پاسخ ایمنی و آنتی بادی های SARS-CoV-2 ایجاد کردند. مرحله آزمایشات بالینی پس از ثبت نام روی 40 هزار نفر از ماه سپتامبر از جمله در خارج از کشور آغاز شد.

در همین حال میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه می گوید که نتایج آزمایش "Sputnik V" نشان داد که این واکسن در مبارزه با ویروس کرونا مفید است و افزود که این امر اجازه می دهد تا واکسیناسیون گسترده علیه کووید-19 در روسیه آغاز شود.

گفتنی است، روسیه نخستین کشور جهان بود که پیش از این واکسن علیه عفونت ویروس کرونا را ثبت کرد. وزارت بهداشت روسیه این واکسن که را که Sputnik V نامگذاری شده و توسط مرکزتحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است، در تاریخ 11 آگست به ثبت رسانده بود. استفاده همگانی از این واکسن، در مسکو و برخی مناطق دیگر روسیه، در سطح محدود، دیگر آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала