اظهارات معاون وزیر خارجه روسیه در مورد وضعیت پیرامون استارت نو

© Sputnik / Alexander Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر اظهارات معاون وزیر خارجه روسیه در مورد وضعیت پیرامون استارت نو
 اظهارات معاون وزیر خارجه روسیه در مورد وضعیت پیرامون استارت نو    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزیر خارجه روسیه گفت، این موضوع که پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی با آمریکا قابل تمدید باشد، همانطور که روسیه پیشنهاد داده است، تا هنوز درک نشده و این شرایط موجب نگرانی می شود.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: "این موضوع که  پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی با آمریکا قابل تمدید باشد، همانطور که روسیه پیشنهاد داده است، تا هنوز درک نشده و این  شرایط موجب نگرانی می شود.

مدودوف: موضوع تمدید پیمان استارت نو به تصمیم‌ گیری فوری نیاز دارد  - اسپوتنیک افغانستان
مدودوف: موضوع تمدید پیمان استارت نو به تصمیم‌ گیری فوری نیاز دارد

وی افزود اکنون دیگر اواسط ماه نوامبر است و اعتبار این پیمان  5 فبروری خاتمه می‌یابد و در کل واشنگتن باید هرچه زودتر با پیشنهادهای طرف روسی موافقت کند".

پیش از این 16  اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ، پیشنهاد کردکه  پیمان کنونی استارت نو بدون هیچ گونه قید و شرطی برای یک سال تمدید شود. وزارت امور خارجه روسیه 20 اکتبر اعلام کرد که مسکو پیشنهاد می کند پیمان استارت را یک سال تمدید شود و در عین حال آماده است، همراه با ایالات متحده ، تعهد سیاسی برای عدم افزایش تعداد کلاهک های هسته ای طرفین در  این دوره را بر عهده خود بگیرد اما ،به شرطی که تصمیم گیری در مورد چنین "انجمادی" با هیچگونه  مطالبات دیگر  از طرف ایالات متحده همراه نباشد.

گفتنی است ، پیمان استارت نو در سال 2010 بین دمیتری مدودف و باراک اوباما، روسای جمهور وقت امریکا و روسیه امضا شده و در 5 فبروری سال 2011 اعتبار یافت. طبق این پیمان تعداد موشک های بالستیکی قاره پیمای هرکدام از دو طرف در زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین نباید از 700 فروند بیشتر باشد. همچنین حداکثر تعداد کلاهک های هسته ای برای هر طرف 1550 تعیین شده است.

با این حال چندی پیش ایالات متحده اعلام کرد که به فکر تمدید پیمان استارت نو با روسیه است که اعتبار آن در سال 2021 منقضی می‌شود، اما آمریکایی‌ها پیشنهاد می‌کنند که این پیمان به طیف گسترده تری از سلاح های جدید تعمیم یافته  و همچنین چین به آن بپیوندد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала