روسیه: آمریکا در سوریه به جنگجویان داعش آموزش می‌دهد

© AP Photo / Hussein Mallaپایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است
پایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه نظامیان آمریکایی را به آموزش جنگجویان داعش در سوریه متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل میزینتسف، رئیس ستاد هماهنگی روسیه و سوریه برای بازگشت پناهندگان ، روز چهارشنبه گفت مربیان آمریکایی حدود 30 شبه نظامی داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) را از میان زندانیان اردوگاه الخول آموزش می دهند تا به صفوف گروه های مسلح غیرقانونی ملحق شوند.  

اعلام تعداد ایرانیان کشته شده در حملات تلافی‌جویانه اسرائیل در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
روسیه بیش از یک میلیارد دالر برای کمک به سوریه اختصاص داد

میزینتسف در مراسم  افتتاحیه کنفرانس بین المللی بازگشت پناهندگان داخلی به سوریه گفت: "از آگست تا سپتامبر سال جاری، گروهی متشکل از 30 نفر از میان زندانیان تروریست های "داعش " که در الخول زندانی بودند، برای آموزش از سوی نظامیان آمریکایی انتخاب شدند".

به گفته وی ، با راهنمایی مربیان آمریکایی ، این افراد دوره دو ماهه آموزش ویژه را گذراندند.

میزینتسف افزود: "برای کسانی که از چنین شرایطی بهره مند می شوند ، خوب است که حکمت ضرب المثل عربی را درک کنند:" هر که باد بکارد ، طوفان درو می‌کند".

میزینتسف  گفت: «صدها اردوگاه پناهجویان در سوریه وجود دارد که بزرگترین آنها در مناطقی است که تحت کنترل دولت نمی‌باشند. مشهورترین این اردوگاه ها رکبان و الخول است که ، روسیه با اشاره به اوضاع وخیم بشردوستانه در این مکانها و غارت پناهندگان عادی توسط اسلام گرایان تندرو ، بارها از ایالات متحده درخواست انحلال آن ها  را مطرح کرده است. ایالات متحده به این درخواست ها پاسخ نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала