شرکت هوا-فضائی روسیه اتهام هالند را در سقوط طیاره مسافربری را رد کرد

© AFP 2023 / Bulent Kilic بوینگ ساقط شده مالزیا
بوینگ ساقط شده مالزیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسافربری کمپنی آلماس-آنتی-تولید کننده محصولات دفاعی هوا-فضائی روسیه، اظهارات سارنوالی هالند در مورد عدم پاسخ این کمپنی به چگونگی ساقط شدن طیاره بوینگMH17 مالزیا را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کمپنی دفاع هوافضای (آلماز-آنتی) اظهارات سارنوالی هالند مبنی بر عدم ارسال پاسخ به انتصاب کارشناسان در تحقیقات پرونده بوئینگ مالزیا را که در سال 2014 در اوکراین سقوط کرد،  کاملاً رد نمود.

بوینگ ملازیا - اسپوتنیک افغانستان
تحقیقات فاجعه سقوط بوینگ مالیزیا مدلل نیست

کمپنی آلماس-آنتي اظهار داشته است که به تاریخ 4 سپتامبر، در پاسخ به درخواست کمک حقوقی با اطلاعات محققین، نامه ای برای قاضی تحقیق در هالند ارسال شد و در 21 سپتامبر تاییدیه ای از قاضی تحقیق دریافت گردید که نامه ما را در دست دارد و تماس ها برقرار شده است.

آلماز-آنتی تأکید کرد که هر دو مکتوب در دسترس آنها قرار دارد.

مانون ریدربکس سانوال هالند روز پنجشنبه در آغاز تحقیقات در مورد سقوط طیاره مسافر بری مالزیا گفت که قاضی تحقیق هنوز کارشناسان آلماز-آنتی را برای بررسی بیشتر پرونده MH17 تعیین نکرده است ، زیرا طرف روسی به درخواست او پاسخ نداده است.

محکمه سقوط پرواز MH17 در هالند به تاریخ 9 مارچ 2020 آغاز شد. چهار نفر متهم این جرم هستند: ایگور گیرکین ، سرگئی دوبینسکی ، اولگ پولاتوف و اوکراینی لئونید خارچنکو. پولاتوف در این محکمه توسط یک گروه بین المللی متشکل از دو وکیل هالندی وکلالت می کند. بقیه مظنونان به صورت غیرحضوری محاکمه می شوند.

بوئینگ مسافربری MH17 مالزیایی که از آمستردام به کوالالامپور پرواز می کرد، در 17 جون 2014 در حوالی دونتسک سقوط کرد. 298 سرنشین آن جان باختند. کیف شبه نظامیان را مقصر سقوط دانسته تاکید کرد که وسیله ای برای سرنگونی طیاره در چنین ارتفاعات را در دسترسی ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала