واکنش روسیه به بیانیه مبهم آذربایجان در مورد سرنگون کردن هلیکوپتر روسی

© AFP 2023 / Alexander Nemenovواکنش روسیه به بیانیه مبهم آذربایجان در مورد سقوط سرنگون کردن هلیکوپتر روسی
واکنش روسیه به بیانیه مبهم آذربایجان در مورد سقوط سرنگون کردن هلیکوپتر روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه به سخنان سفیر آذربایجان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به سخنان پولاد بلبل اوغلو سفیر آذربایجان اعلام کرد که انتظار داریم به‌زوی اقدامات علی‌اف در مورد انجام تحقیقات و مجازات بخاطر سرنگونی هلیکوپتر MI-24 روسی به اجرا گذاشته شود.

پولاد بلبل اوغلو، پیشتر در یک کنفرانس مطبوعاتی در خبرگزاری بین المللی "روسیا سگودنیا" در مورد سرنگونی هلیکوپتر MI-24 روسی بیان داشت: "در جنگ هر اتفاقی می‌افتد".

وزارت امور خارجه در واکنش به این صحبت افزود: "این یک اشتباه بزرگ بود، اگر روسیه اصول "جنگ همانند جنگ" را ادغان می‌کرد، جواب این پاسخ کوتاه بود، اما مسکو معذرت خواهی باکو را پذیرفته است".

وزارت خارجه روسیه از کارایی مرکز روسیه-ترکیه در آذربایجان خبرداد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه روسیه از کارایی مرکز روسیه-ترکیه در آذربایجان خبرداد

این وزارت تاکید دارد که ما از این واقعیت پیش می رویم که طرف آذربایجان دیگر به هیچ عنوان در مورد این حادثه دلخراش اظهارات مبهم بیان نکند.

قابل یادآوری‌ست، هلیکوپتر می-24 وزارت دفاع روسیه در روستأ اراسخ در حریم هوایی ارمنستان از زمین مورد حمله قرار گرفت. در نتیجه سرنگونی این هلیکوپتر، دو خدمه کشته و یک نفر زخمی شدند.

وزارت خارجه آذربایجان با نشر اعلامیه‌یی از بابت هدف قراردادن این هلیکوپتر توسط نیروهای آذربایجانی معذرت خواسته و گفته است که این حادثه تصادفی بوده است و بر ضد روسیه صورت نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала