دانشمندان: کرونا کمتر خطرناک و بیشتر قابل درمان شده است

© Sputnik / AFK Sistema /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان: کرونا کمتر خطرناک و بیشتر قابل درمان شده است
دانشمندان: کرونا کمتر خطرناک و بیشتر قابل درمان شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی در مورد سرعت و خطرناک بودن SARS-CoV-2 اظهار نظر کردند.

به گزارش اسپوتنیک گزارشی که در نشریه ساینس، به نشر رسید، دانشمندان امریکایی در دانشگاه کارولینای شمالی گفته اند که ویروس کرونا سارس-کوید-2 جهش یافته است و باعث می شود به سرعت در سراسر جهان گسترش یابد.در عین حال می‌گویند که همین جهش باعث می شود که این پاتوژن در برابر واکسین آسیب پذیر باشد.

آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا ریکارد زد - اسپوتنیک افغانستان
آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا ریکارد زد

محققان D614G را که از اروپا نشأت گرفته و اکنون در سراسر جهان غالب است، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.در حالیکه D614G سریعتر تکثیر می شود و انتقال آن آسان تر است، اما نسبت به سویه اصلی چینی باعث ایجاد خطر کمتری برای COVID-19 می شود. علاوه بر این، معلوم شد حساسیت بیشتری نسبت به خنثی سازی با دواهای حاوی آنتی بادی دارد و بهتر درمان می شود.
گفته می‌شود که D614G با اتصال پروتئین S آن به گیرنده سلولی ACE2 به طور موثرتری وارد سلول می شود. این ده برابر سریعتر از سویه اجدادی تکثیر می شود ، و به ویژه در سلول های اپیتلیال حفره بینی به طور فعال تکثیر می شود ، که انتقال آن را از شخص به شخص دیگر از طریق هوا تسهیل می کند. این جهش بر ساختار پروتئین S تأثیر می گذارد ، که تماس با گیرنده را تسهیل می کند ، اما همچنین اتصال پروتئین به آنتی بادی ها را آسان می کند.
امریکا از لحاظ شمار مبتلایان به کرونا در رده اول جهان قرار دارد. هند با 8.7 میلیون مبتلا و برازیل با 5.7 میلیون مبتلا به ترتیب در رده دوم و سوم جهان قرار گرفته اند.
طبق گزارش‌ها از آغاز شیوع کرونا تاکنون در سراسر جهان، بیش از 53 میلیون نفر به این عفونت آلوده شده اند.
بیماری کووید-19 نخستین بار در دسمبر 2019 در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبئی چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در سراسر جهان تبدیل به پاندمی شد.
سازمان جهانی صحت در 11 مارچ سال روان، اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала