کرونا 8 انگشت سپورتمین را قطع کرد

© AP Photo / Frank AugsteinCOVID-19
COVID-19 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پیپل، گرگ گارفیلد 53 ساله در فبروی سال 2020 هنگامی که با دوستانش به ایتالیا برای اسکی بازی روی کوه سفر کرده بود به کووید19 مبتلا شد.

موج دوم ویروس کرونا در ایتالیا؛ بیش از 550 مبتلا در یک شبانه‌روز - اسپوتنیک افغانستان
موج دوم ویروس کرونا در ایتالیا؛ بیش از 550 مبتلا در یک شبانه‌روز

وی در طول این سفر احساس ناخوشی کرد و پس از رسیدن به خانه اش در لس آنجلس به دکتر خانواده خود مراجعه کرد. دکتر وی موفق شد مقامات محلی را متقاعد کند که یکی از تست های موجود کووید-19 را روی گارفیلد تست کنند که نتیجه آن مثبت بود. وی بخاطر عدم توانایی نفس کشیدن و درد شش داخل بستر شد.

دو روز بعد، گارفیلد درگیر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل شد. وی دچار عوارض شد: فشار خون وی به شدت کاهش یافت، دچار سپسیس، نارسایی چند عضو و عفونت استافیلوکوکی شد. دکتوران با تمام وجود برای زنده ماندن او جنگیدند، اما در این شرایط از هر 100 نفر یکی زنده ماند.

در اوایل اپریل، مریض از بخش مراقبت های ویژه به بخش عادی منتقل شد. او 22 کیلوگرم وزن کم کرد، سه انگشت پایش سیاه شد و به دلیل اختلال در جریان خون، هشت انگشت دستانش قطع شد. 64 روز پس از داخل بستر شدن از شفاخانه مرخص گردید.

پس از آن هفت بار مورد عملیات جراحی برای بازگرداندن انگشتان پا و دستان وی قرار گرفت. گارفیلد خود را خوش شانس ترین انسان روی زمین می داند و قصد دارد در ماه دسامبر دوباره اسکی بازی کند. این مرد از هموطنان خود می خواهد که همه محدودیت های ناشی از مرض همه گیر کووید-19 را رعایت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала