پوتین: بیانیه مشترک سه جانبه سبب جلوگیری از خونریزی در قره باغ شد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: بیانیه مشترک 9 نوامبر در خصوص قره باغ سبب جلوگیری از خونریزی و تثبیت اوضاع در قره باغ شد
پوتین: بیانیه مشترک 9 نوامبر در خصوص قره باغ سبب جلوگیری از خونریزی و تثبیت اوضاع در قره باغ شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه می گوید که بیانیه مشترک 9 نوامبر در خصوص قره باغ سبب جلوگیری از خونریزی و تثبیت اوضاع در قره باغ شد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام می گوید که بیانیه مشترک رهبران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه در خصوص قره باغ باعث جلوگیری از خونریزی و ثتبیت اوضاع منظقه شد.

صحبت تلفنی پوتین با اردوغان درمورد قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
صحبت تلفنی پوتین با اردوغان درمورد قره باغ

در این نشست، سرگئی شویگو، وزیر دفاع،  سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه، الکساندر بورتنیکوف رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه "FSB" و یوگنی زینیچف وزیر شرایط اضطراری روسیه، حضور داشتند.

در تاریخ 9 نوامبر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان درباره توقف درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ از روز 10 نوامبر، بیانیه مشترکی صادر کردند. این توافق استقرار صلح بانان روس در منطقه قره باغ و تبادل زندانیان بین طرفین درگیری را نیز شامل می شود.

لازم به ذکر است که درگیری های بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ در تاریخ 27 ماه سپتامبر سال جاری مجددا از سرگرفته شد. دو طرف دیگری را به شروع جنگ و تحریک طرف دیگر متهم می کنند. در این مدت طرفین متحمل خسارات و تلفات زیادی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала