«شعاع مرگ» - سیستم لیزری جدید برای جنگنده های آمریکایی

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Staff Sgt. John Raven«شعاع مرگ» - سیستم لیزری جدید جنگنده های آمریکایی
«شعاع مرگ» - سیستم لیزری  جدید جنگنده های آمریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگنده های نسل جدید نیروی هوایی ایالات متحده با سیستم جدید لیزری "شعاع مرگ" مجهز می‌شوند .

به گزارش اسپوتنیک، نشریه Popular Mechanics در مقاله‌ای می‌نویسد که  جنگنده های نسل چهارم F-15E ، F-15C ، F-15EX Eagle و F-16 Fighting Falcon نیروی هوایی آمریکا و همچنین احتمالاً هواپیمای تهاجمی A-10C Warthog، با سیستم سلاح لیزری "شعاع مرگ" مجهز خواهند شد.

بر اساس گزارش این نشریه، نیروی هوایی ایالات متحده انتظار دارد تا اواسط دهه 2020 سیستم های سلاح لیزری را روی جنگنده ها نصب کند. این سرویس متکی به سیستم لیزر پیمانکار دفاعی [لاکهید مارتین] SHIELD است. این سیستم لیزری جنگنده ها را در برابر موشک "محافظت" می کند.

ستایش رسانه‌های امریکایی از جنگنده سو-57 روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ستایش رسانه‌های امریکایی از جنگنده سو-57 روسیه

 طبق گزارش ا Popular Mechanics ، سیستم لیزری که بر روی بدنه یا بال جنگنده نصب می‌شود قادر خواهد بود موشک های هوا به هوا و زمین به هوای دشمن را "سرنگون" کند.

این نشریه خاطرنشان می کند که این سلاح اولین سیستم دفاع ضد موشکی فعال (ABM) در جهان خواهد شد که روی جنگنده ها نصب شده است.

در ماه سپتامبر سال 2018شرکت فناوری تسلیحاتی "لاکهید مارتین" قراردادی با نیروی هوایی آمریکا برای ساخت سلاح‌های لیزری با انرژی بالا به منظور استفاده توسط هواپیماهای جنگی در نبردهای هوایی منعقد کرد.

سلاح جدید تست بخشی از برنامه "تثبیت لیزر پر انرژی دفاع از خود" (SHiELD) بود که به منظور توسعه سیستم‌های لیزر هوابرد طراحی شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала