کتاب خاطرات؛ برداشت اوباما از رئیس‌جمهور پوتین

© REUTERS / Gary Cameronکتاب خاطرات؛ برداشت اوباما از رئیس‌جمهور پوتین
کتاب خاطرات؛ برداشت اوباما از رئیس‌جمهور پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده امریکا در کتاب خاطرات خود درباره شماری از شخصیت‌های سیاسی و همچنان در مورد تصور خود درباره آنها صحبت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی‌میل، باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا در کتاب خاطرات تازه اش، «سرزمین موعود»، درباره شماری از شخصیت‌های سیاسی و همچنان در مورد برداشت خود درباره آنها نوشته است.

اوباما در این کتاب از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز یادآوری کرده است. اوباما نوشته است که پوتین او را به یاد «رئیسان تند آموزش دیده طبق قوانین خیابان‌ها که در گذشته شیکاگو را اداره می‌کردند» انداخت. با این حال، وی خاطرنشان کرده که از نظر جسمی همکار سابق وی «قابل توجه» نبود.

آقای اوباما همچنان در کتاب خاطرات تازه‌اش، از نیکلاس سارکوزی رئیس‌جمهور پیشین فرانسه یاد کرده است: به گفته وی، نیکلاس سارکوزی «مانند خروس سینه خود را بیرون می‌کشید». اوباما همچنان اعتراف کرده است که از شرکت در جلسات با هو جینتائو رئیس‌جمهور پیشین چین که ظاهر متن آماده را یکنواخت می‌خواند بی‌حوصله می‌شده است و این کار رئیس‌جمهور پیشین چین رهبر امریکا را مجبور به فکر پیشنهاد «مبادله اسناد و صرفه جویی از وقت یکدیگر با خواندن آنها در اوقات فراغت» می‌کرد.

اوباما در مورد جانشین خود، دونالد ترامپ، اظهار داشت که او از روحیه شهروندان قبل از انتخابات استفاده کرد. در بخشی از این خاطرات آمده است: «ترامپ قول اکسیری برای دفع اضطراب را به میلیون‌ها امریکایی داد که از حضور یک سیاه پوست در کاخ سفید ترسیده بودند».

باراک اوباما در کتاب خاطرات تازه‌اش، «سرزمین موعود»، که اولین دوره ریاست‌جمهوری اش را ترسیم می‌کند، صحبت کرده است. علاوه بر این، چندین شخصیت سیاسی را از دید رئیس‌جمهور پیشین توصیف می‌کند که از سال 2009 تا 2017 قدرت را در دست داشت. او اعتراف کرده است که از تلاش های ادعایی مداخله روسیه در انتخابات امریکا اطلاع داشته است. این کتاب قرار است روز 17 نوامبر عرضه شود و اولین جلد از دو کتاب است که دوره کاری او را بازگو می کند.

قابل ذکر است که استخبارات امریکا در زمان قدرت اوباما، روسیه را در مداخله در امور انتخابات امریکا متهم نمود، اما هیچ نوع شواهد وجود نداشت. ترامپ حین مبارزات انتخاباتی وعده داده بود که این مساله را تحت بررسی قرار میدهد.

مسکو این ادعا استخبارات امریکا را کاملاً رد نموده بی اساس میدانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала