دونالد ترامپ توقف بازشماری آراء در ایالت جورجیا را خواستار شد

© AFP 2023 / Mandel Nganدونالد ترامپ توقف بازشماری آراء در ایالت جورجیا را خواستار شد
دونالد ترامپ توقف بازشماری آراء در ایالت جورجیا را خواستار شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور فعلی امریکا خواستار توقف بازشماری آراء در ایالت جورجیا شده و بار دیگر به احتمال وقوع تقلب اشاره کرده است «چون امکان تطبیق امضاها وجود ندارد».

به گزارش اسپوتنیک، کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ چندین شکایت در چندین ایالت از جمله پنسیلوانیا، میشیگان، جورجیا، آریزونا و نوادا به جریان انداخته و مدعی وقوع تقلب در انتخابات است. او شنبه در پیامی توییتری درباره شواهدی از تقلب گسترده در آراء صحبت کرد.

ترامپ نوشت: شواهد فوق‌العاده زیادی از تقلب گسترده در آراء وجود دارد که اثبات انکارناپذیر آن است که ناظران انتخاباتی جمهوری‌خواه ما اجازه پیدا نکردند که در اتاق‌های شمارش آراء حاضر شوند. میشیگان، پنسیلوانیا، جورجیا و دیگر ایالات. این مغایر قانون اساسی است!

ترامپ در پیام توییتری دیگری نوشت: بازشماری دستی آراء که اکنون در جورجیا در جریان است، اتلاف وقت است. آنها تطبیق امضاها را نشان نمی‌دهند. شمارش را تا زمانی که آنها اجازه تطبیق بدهند، متوقف کنید. به دموکرات‌های چپ رادیکال اجازه ندهید انتخابات ما را بدزدند!

بازشماری دستی حدود پنج میلیون رای در ایالت جورجیا روز شنبه همچنان ادامه داشت که دونالد ترامپ در پیام‌های توییتری بار دیگر مقام‌های جورجیا را به تقلب حین این انتخابات متهم کرد. به نظر می‌رسد ترامپ، فرماندار جمهوری‌خواه جورجیا را به تبانی با دموکرات‌ها برای سخت کردن روند تطبیق متهم می‌کند. این فرماندار جمهوری‌خواه از طرفداران ترامپ است و مدرکی در اثبات این ادعا وجود ندارد. توییتر روی این پیام برچسب "«گمراه‌کننده» زد.

چهارشنبه هفته گذشته، تیم ترامپ شکایتی را با ادعای وقوع «تخلف، بی‌کفایتی و شمارش آرای غیرقانونی» در ایالت میشیگان به جریان انداخت. روز پنج‌شنبه، مقام انتخاباتی ارشد ویسکانسین گفت، این ایالت آماده بازشمارش بالقوه آراء است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала