تلاش ترامپ برای اعمال اقدامات سختگیرانه تر علیه چین

© REUTERS / Carlos Barriaتلاش ترامپ برای اعمال اقدامات سختگیرانه تر علیه چین
تلاش ترامپ برای اعمال اقدامات سختگیرانه تر علیه چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا قصد دارد قبل از ترک کاخ سفید و ورود رئیس جمهور جدید، در آخرین روز های قدرت، تحریم های بیشتر و سخت‌تری را علیه چین اعمال کند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه Axios می‌نویسد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا تصمیم گرفته است که کار را در زمینه سیاست خارجه با چین برای دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری منتخب این کشور دشوارتر کند. 

 بنا به گزارش این پایگاه، مقام‌های آگاه اعلام کرده‌اند که ترامپ می‌خواهد سیاست‌های سختگیرانه بیشتری را در قبال چین پیش از ورود بایدن به کاخ سفید پیش بگیرد. 

مقام‌های نزدیک به ترامپ اعلام کرده‌اند که کاخ سفید قصد دارد تحریم‌ها علیه شرکت‌ها، نهادهای دولتی و مقام‌های چینی را افزایش دهد. به گفته این مقام‌ها، انتظار نمی‌رود سیاست جدیدی در قبال تایوان یا کنسولگری‌های چین در آمریکا تدوین شود. 

ترامپ چین را دوباره تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ چین را دوباره تهدید کرد

گفته می‌شود که تحریم های امریکا علیه چین به حوزه های اقتصادی خلاصه نشده علاوه بر شرکت ها و افرادی که با چین تجارت دارند، مقامات این کشور را هم به بهانه نقض حقوق بشر در سین کیانگ تحریم خواهند شد. هم اکنون نیز واشنگتن «چن کوانگو»، عضو پرنفوذ دفتر سیاسی چین و سه مقام ارشد دیگر این حزب را تحریم نموده است

به گفته این پارتال خبری،  انتظار نمی رود كه رهبر آمریکا كنسولگری های چین در ایالات متحده را ببندد و یا اقدامات بزرگی را به سمت تایوان انجام دهد. کارشناسان آمریکایی در حال بحث درباره گسترش لیست شرکت های چینی هستند که طبق گفته وزارت دفاع آمریکا با ارتش چین در ارتباط هستند. همچنین امکان اعمال مجازات برای "افزایش استفاده از کار اجباری" در صنعت ماهیگیری ، که بسیار رقابتی تلقی می شود ، در حال بحث است.

مقام های شورای امنیت ملی آمریکا معتقد اند که اگر روسای جمهور آینده ایالات متحده اقدامات تاریخی رییس جمهور ترامپ علیه چین را معکوس کنند، یک خودکشی سیاسی برای آنها خواهد بود.

گفتنی است که چین از معدود کشورهایی بود که پیروزی بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک نگفته بود این کشور پیشتر گفته بود که منتظر اعلام رسمی و نتیجه نهایی انتخابات آمریکا می ماند با این حال اخیرا وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن تبریک پیروزی این انتخابات به بایدن و هریس اعلام کرد که چین به نظر مردم آمریکا احترام می گذارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала