مسکو: طرح ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به آذربایجان را مسئله داخلی آنکارا است

© Fotolia / vesta48مسکو: طرح ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به آذربایجان را مسئله داخلی آنکارا است
مسکو: طرح ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به آذربایجان را مسئله داخلی آنکارا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی کرملین در خصوص اعزام نیروی نظامی به جمهوری آذربایجان گفت که این مسئله داخلی آنکارا است.

مسکو، 26 آبان- اسپوتنیک. دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ، امروز دوشنبه، اظهار داشت که طرح ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به جمهوری آذربایجان، مسئله داخلی آنکارا است.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ گفت:" موضوع این است که در جمهروی آذربایجان قرار است یک مرکز نظارتی (بر روند آتش بس) دایر شود، نظامیان ترکیه ای می بایست به آنجا اعزام شوند- این موضوع اجرای رویه های داخلی در نظر گرفته شده توسط قانونگذاری داخلی ترکیه است. امر و برنامه داخلی ترکیه است".

ترکیه نیرو به آذربایجان اعزام می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه به آذربایجان نیرو اعزام می‌کند

چندی پیش خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در پی توافق اخیر صلح قره باغ، که بین ارمنستان، روسیه و آذربایجان منعقد شد، طرحی برای اعزام نیروهای ترکیه به جمهوری آذربایجان به پارلمان ارائه داده است، که قرار است به زودی بررسی شود.

در تاریخ 9 نوامبر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان درباره توقف درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ از روز 10 نوامبر، بیانیه مشترکی صادر کردند. این توافق استقرار صلح بانان روس در منطقه قره باغ و تبادل زندانیان بین طرفین درگیری را نیز شامل می شود.

نخست وزیر ارمنستان در بیانیه خود در فیس بوک خاطرنشان شد که این توافق یک تصمیم بسیار سخت و دشوار برای او بوده است. رئیس جمهور آذربایجان نیز امضای این سند را تسلیم ارمنستان و همچنین حاوی بیشترین دستاورد برای باکو نامید. به گفته ی وی، دیگر مرحله ی نظامی به پایان رسیده و می توان به سمت مسائل سیاسی رفت.

بر اساس گزارش وزارت دفاع وسیه، در منطقه ی مناقشه قره باغ کوهستانی (ناگورنی) تیم صلح بانان روسی، شامل 1960 نظامی، 90 نفربر زرهی، 380 واحد خودرو و تجهیزات ویژه مستقر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала