استقرار جدیدترین رادارهای دوربرد در شمال روسیه

© Sputnik / Ramil Sitdikovاستقرار جدیدترین رادارهای دوربرد در شمال روسیه
استقرار جدیدترین رادارهای دوربرد در شمال روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حریم هوایی شمال روسیه و قطب شمال توسط جدیدترین رادارهای دوربرد "نیبا – ام" بسته می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، ایستگاه‌های این رادارها در شمال روسیه مستقر شده اند و به فعالیت آغاز کرده اند. به کمک این ایستگاه‌ها کمربند راداری غیر قابل نفوذ ایجاد شده است.

رادارهای مذکور قادر به تشخیص هرنوع طیاره که در ارتفاع حدود ۶۰۰ کیلومتر و راکت‌های بالستیک دوربرد در ارتفاع حدود ۱.۸ هزار کیلومتر، می‌باشد.

چین رادار مدرن روسی را «دشمن قسم‌خورده» جنگنده‌های امریکایی خواند - اسپوتنیک افغانستان
چین رادار مدرن روسی را «دشمن قسم‌خورده» جنگنده‌های امریکایی خواند

استقرار این سیستم، روسیه را به تکمیل یک مدار دفاع هوایی واحد از مسیر بحیره شمال و قطب شمال نزدیک می‌کند. به گفته ولادیسلاف شوریگین، کارشناس نظامی، در برابر رقابت شدید قدرت‌های جهانی در قطب شمال، احیای یک منطقه کنترول مداوم بر حریم هوایی در آنجا برای محافظت از منافع اقتصادی روسیه ضروری است.

وی گفت: "در منطقه قطب شمال منافع ابر قدرت‌ها باهم برخورد کرده اند. اختلافات در مورد سرحدات و مالکیت منابع آن ادامه دارد. ما دائماً ادعاهایی را علیه روسیه به دلیل نظامی شدن شمال می‌شنویم. اما فعالیت نظامی ناتو در آنجا نیز در حال رشد است."

شوریگین پیش‌بینی کرده است که با گرم شدن آب و هوا و ذوب شدن یخ‌های این منطقه، اختلافات بیشتر خواهد شد. بنابراین استقرار یک ایستگاه راداری در قطب شمال نه تنها یک گام عملی برای تقویت سیستم دفاع هوایی در منطقه است، بلکه نمایانگر کنترول بر سرزمین‌های مهم اقتصادی و استراتژیک می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала