اردوغان وقت ملاقات با پمپئو را پیدا نکرد

© AP Photo / Turkish Presidency اردوغان وقت ملاقات با پمپئو را پیدا نکرد
 اردوغان وقت ملاقات با پمپئو را پیدا نکرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه درخواست "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا برای ملاقات را نپذیرفت.

 به گزارش اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که به ترکیه سفر نموده قرار است با اسقف بارتولومو، رهبر مسیحیان ارتدوکس جهان در استانبول دیدار و درباره آزادی مذهب در جهان گفتگو کند و طی این سفر هیچ دیدار رسمی نخواهد داشت.

به گفته یک مقام وزارت خارجه به دلیل برخی تغییرات در برنامه‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیداری میان پامپئو و اردوغان نخواهد بود.

معاون اردوغان خواست ترکیه از دولت جدید امریکا را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
معاون اردوغان خواست ترکیه از دولت جدید امریکا را اعلام کرد

این مقام وزارت خارجه ترکیه گفت: برنامه‌های کاری رئیس‌جمهور اردوغان تغییر کرده و ایشان نمی‌تواند زمان خاصی را برای این دیدار با وزیرخارجه آمریکا تعیین کند.   

وزارت خارجه ترکیه همچنین با اشاره به برخی اختلافات میان ترکیه و آمریکا بر سر برخی مسائل گفت که مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه نیز پیشنهاد دیدار با پامپئو در استانبول را به دلیل "عملکرد غیرمحترمانه" همتای آمریکایی‌اش رد کرده است.

گفته شده پس از امتناع چاووش‌اوغلو از دیدار با پامپئو در آنکارا، به وی پیشنهاد دیدار در آنکارا را داده بود که آن هم رد شده است. 

وزیر خارجه آمریکا پیش از آغاز سفر 10 روزه خود به 7 کشور در این خصوص گفته بود: گفتگوهای من در هر کشوری متفاوت خواهد بود؛ موضوعات مختلفی نیز در این میان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала