افشاگری نیویورک تایمز: ترامپ قصد حمله به ایران را داشت

© Photo / Public domain / Official White House Photo / Andrea Hanks(دونالد ترامپ)
(دونالد ترامپ)
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نشریه آمریکایی در گزارشی افشا کرد که دونالد ترامپ هفته گذشته با مشاوران خود امکان حمله موشکی به تاسیسات هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار داده است.

 به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گذشته (12نوامبر) در کاخ سفید همراه با مشاوران ارشد خود گزینه حمله نظامی علیه سایت اصلی هسته‌ای ایران در هفته‌های آینده را  مورد بررسی قرار داده است.

تهدید ترامپ علیه ایران تکرار شد؛ کار خواهیم کرد که تا حال نکردیم - اسپوتنیک افغانستان
تهدید ترامپ علیه ایران تکرار شد؛ کار خواهیم کرد که تا حال نکردیم

نیویورک تایمز به نقل از مقام های فعلی و سابق آمریکایی در گزارشی که شامگاه دوشنبه 16 نوامبر منتشر شد نوشت که این جلسه یک روز پس از آن رخ داد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از افزایش قابل توجه ذخایر اورانیوم ایران خبر دادند.

طبق این گزارش مشاوران ارشد دونالد ترامپ پس از طرح این موضوع، وی را از حمله نظامی منصرف کردند.

مشاوران از جمله مایک پنس، معاون رئیس جمهور، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه، کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع و ژنرال مارک مایلی، رئیس ستاد مشترک ایالات متحده آمریکا هشدار دادند که حمله علیه تاسیسات هسته‌ای ایران می‌تواند به یک درگیری گسترده تبدیل شود.

دراین گزارش تاکید شده که هر گونه حمله چه موشکی و چه سایبری تقریبا معطوف به نطنز خواهد بود .

طبق این گزارش ترامپ در جلسه هفته گذشته خود از دستیاران ارشد امنیت ملی خود پرسیده است که چه گزینه‌هایی وجود دارد و چگونه می‌توان به این موضوع پاسخ داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала