آیا کرونا باعث "طاسی" مردان می‌شود؟

© Fotolia / CatherinelprodЛысый мужчина
Лысый мужчина - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک متخصص تریکولوژی دلیل ریزش مو پس از ابتلا به ویروس کرونا را مشخص ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، گیورگئی ابراموف، متخصص تریکولوژیست روس ابراز داشت که ویروس کرونا می تواند باعث ریزش موی سر و صورت شود. وی توضیح داد که چرا این اتفاق می افتد و چگونه می توان با این مشکل کنار آمد.

وی می‌گوید، تأثیر COVID-19 بر روی بدن انسان هنوز به طور کامل بررسی نشده است. ابتلا به کرونا احتمال دارد به طور غیر مستقیم با ریزش مو مرتبط باشد. ابراموف معتقد است که این جا ممکن است موضوع استرس در میان باشد که ارتباط آن با بیماری همه گیر ناگسستنی است.

Мужчина и его собака в защитных масках в Каракасе, Венесуэла - اسپوتنیک افغانستان
دلیل آسیب پذیری مردان در برابر کرونا ویروس مشخص شد

 متخصص گفت: "امروز 100 در صد ثابت شده است که طاسی یک روند کاملاً خود ایمنی است ، یعنی سیستم ایمنی بدن به موهای خود فرد حمله می کند. اغلب این روند در اثر استرس ایجاد می شود. وقتی در مورد استرس صحبت می کنیم ، باید بدانیم که رفتن به وظیفه و سروکار داشتن با یک "رئیس لجوج" استرس نیست، این یک امر عادی زندگی است. استرس بسیار فراتر از همه این‌ها است. بیماری همه گیر، که متأسفانه، برخی را به شدت تحت تأثیر قرار داد احتمال دارد دلیل استرس در یک فرد باشد".

این متخصص گفت که اگر به موقع به پزشک مناسب مراجعه شو ، می‌توان ریزش مو ناشی از ویروس کرونا را متوقف ساخت.

متخصص در اخیر گفت، نتیجه نهایی این است که اگر فرآیند ریزش مو در بدن آغاز شده باشد، هنگامی که سیستم ایمنی بدن به خود فرد حمله کند، در وهله اول باید به متخصص مراجعه شود تا دلیل این روند تشخیص شود. سیستم  ایمنی بدن اغلب به غده تیروئید، مفاصل، موها و اندام های دیگر حمله می کند. در صورتی که موی سر و ریش مرد شروع به ریزش کند، باید نه تنها به یک متخصص پوست و متخصص مغز و اعصاب، بلکه همچنین به یک ایمونولوژیست مراجعه شود.

گفتنی است که رابطه مشابهی هم در مطالعه تعداد کمی از زنان مبتلا به ریزش مو به خاطر هورمون‌های آندروژن یافت شد.

دانشمندان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала