وزارت دفاع روسیه از بازگشت ۲.۶ هزار پناهجو به استپاناکرت خبر داد

© Sputnik / Aram Nersesyan /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت دفاع روسیه از بازگشت ۲.۶ هزار پناهجو به استپاناکرت خبر داد
وزارت دفاع روسیه از بازگشت ۲.۶ هزار پناهجو به استپاناکرت خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه از بازگشت بیش از ۲۶۰۰ پناهجو به شهر استپاناکرت خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه، ۱۸ نومبر) با نشر خبرنامه‌یی نوشته است: "به تاریخ هژده نومبر ۲۰۲۰ به قره‌باغ کوهستانی از خاک جمهوری ارمنستان ۹۳۶ پناهجوی دیگر نیز بازگشت نمودند... از تاریخ ۱۴ نومبر بدینسو به شهر استپاناکرت بیش از ۲۶۰۰ باشنده که قبلا منازل شان را ترک کرده بودند، بازگشت کرده اند".

گفته می‌شود که امنیت بس‌های حامل پناهجویان را نظامیان روسی تامین کرده اند.

امریکا و متحدانش در تلاش ایجاد اختلافات بین مردم آذربایجان و ارمنستان هستند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا و متحدانش در تلاش ایجاد اختلافات بین مردم آذربایجان و ارمنستان هستند

رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان به تاریخ ۱۰ نومبر اعلامیه‌یی را تصویب کردند که براساس آن اقدامات جنگی در قره‌باغ کوهستانی متوقف و نیروهای حافظ صلح روسیه در خط سرحدی و همچنان دهلیز لاچین که قره‌باغ کوهستانی و ارمنستان را وصل می‌کند، مستقر شوند. مدت استقرار این نیروهای پنج سال است و در صورتی که یکی از طرفین ۶ ماه قبل از ختم این مدت، از قصد خود برای فسخ این ماده خبر ندهد، برای پنج سال دیگر تمدید می‌شود.

علاوه بر این، براساس اعلامیه مذکور، طرفین درگیر در مواضع دست‌داشته متوقف می‌شوند. آذربایجان کنترول بر مناطق آغ‌دام، قزاق، کلبجر و لاچین را به دست گرفته است.

نخست‌وزیر ارمنستان گفته است که تصمیم امضای توافقنامه مذکور برایش بسیار دشوار بود. به گفته وی، اگر این سند امضا نمی‌شد، وضعیت ارمنستان بدتر می‌شد. علی‌اف امضای این توافقنامه را تسلیم‌شدن ارمنستان نامیده است. به گفته وی، این توافقنامه حد اکثر برای آذربایجان مفید است، مرحله نظامی ختم شده و حالا می‌توان به مسایل سیاسی پرداخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала