همکاری سازمان جهانی صحت با توسعه دهندگان واکسین روسی کرونا

© Photo / RDIFهمکاری سازمان جهانی صحت با توسعه دهندگان واکسین روسی کرونا
همکاری سازمان جهانی صحت با توسعه دهندگان واکسین روسی کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان جهانی صحت می‌گوید که کارکنان این سازمان و توسعه دهندگان واکسن روسی کرونا «اسپوتنیک وی» در حال گفتگو در روند ارزیابی آن قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک ملیتا ووجنویچ، نماینده سازمان جهانی صحت می‌گوید که کارکنان سازمان جهانی صحت و توسعه دهندگان واکسین کرونا «اسپوتنیک وی» در حال گفتکو در مورد روند ارزیابی آن هستند.

وی گفت: توسعه دهندگان روسی فایل‌ها را مانند سایر توسعه دهندگان دیگر به سازمان جهانی صحت منتقل کرده اند. گفتگو بین توسعه دهندگان با سازمان وجود دارد، که ارزیابی روند (تولید واکسین ضد کرونا) را انجام می‌دهد.

به گفته وی، پس از اتمام مراحل، سازمان جهانی صحت بیانیه‌ای را در وب سایت خود درباره واکسین «اسپوتنیک وی» منتشر خواهد کرد.

ووجنویچ تاکید کرد که تا پایان سال 2021، با مقدار کافی واکسین، دو میلیارد نفر واکسینه می‌شوند.

11 ماه اگست ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از ثبت اولین واکسین کرونای جهان در روسیه خبر داد. این واکسین که «اسپوتنیک وی» نام گذاری شده است، توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالی» با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است. واکسین دوم کرونا در روسیه را مرکز ویروس شناسی و بیوتکنولوژیک «وکتور» در نووسیبیرسک ساخته است، این واکسین نیز پیشتر به‌طور رسمی به ثبت رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала