شمار نظامی کشته‌شده ارمنستان در جنگ قره‌باغ افشا شد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر شمار نظامی کشته‌شده ارمنستان در جنگ قره‌باغ افشا شد
شمار نظامی کشته‌شده ارمنستان در جنگ قره‌باغ افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایروان شمار قربانیان نظامی از جانب ارمنستان در جریان درگیری مسلحانه در قره‌باغ کوهستانی را افشا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، شمار نظامیان کشته‌شده که رسما تایید شده است، از نخستین روز درگیری الی شام تاریخ ۱۷ نومبر به ۲۴۲۵ نفر می‌رسد.

ارسن توروسیان، وزیر صحت ارمنستان گفت: "من درمورد اجساد نظامیان جان‌باخته که بخاطر انجام معاینه طب عدلی آورده شده اند، صحبت می‌کنم".

به گفته وی، ۲۵۰ جسد هنوز تثبیت هویت نشده است و نام‌های حدود ۱۶۰۰ جان باخته تثبیت شده است.

از سه اشتباه اصلی استخبارات امریکا در قره‌باغ نام برده شد - اسپوتنیک افغانستان
از سه اشتباه اصلی استخبارات امریکا در جنگ قره‌باغ نام برده شد

در پایان ماه اکتوبر ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه اعلام کرده بود که شمار مجموعی جان‌باختگان در جریان درگیری مسلحانه در قره‌باغ نزدیک به پنج هزار نفر می‌رسد.

قابل ذکر است که به تاریخ ۲۷ سپتمبر درگیری مسلحانه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی شروع شد و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان به تاریخ ۱۰ نومبر اعلامیه‌یی را تصویب کردند که براساس آن اقدامات جنگی در قره‌باغ کوهستانی متوقف و نیروهای حافظ صلح روسیه در خط سرحدی و همچنان دهلیز لاچین که قره‌باغ کوهستانی و ارمنستان را وصل می‌کند، مستقر شوند. مدت استقرار این نیروهای پنج سال است و در صورتی که یکی از طرفین ۶ ماه قبل از ختم این مدت، از قصد خود برای فسخ این ماده خبر ندهد، برای پنج سال دیگر تمدید می‌شود.

علاوه بر این، براساس اعلامیه مذکور، طرفین درگیر در مواضع دست‌داشته متوقف می‌شوند. آذربایجان کنترول بر مناطق آغ‌دام، قزاق، کلبجر و لاچین را به دست گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала