گوترش: ایالات متحده میخواهد حوثی ها سازمان ترورستی اعلام کند

© AP Photo / K.M. Chaudary گوترش: ایالات متحده میخواهد حوثی ها سازمان ترورستی اعلام کند
 گوترش: ایالات متحده میخواهد حوثی ها سازمان ترورستی اعلام کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل معتقد است که اکنون زمان مناسب برای ترورستی خواندن حوثی ها نیست.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل معتقد است که اکنون زمان مناسبی برای تروریستی خواندن حوثی ها نیست.

دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به این سوال درباره عواقب قراردادن حوثی ها در فهرست سازمانهای تروریستی گفت: در این وضعیت بسیار شکننده در مورد قحطی در یمن و در زمانی که امید زیادی به مذاکره داریم، معتقدیم که اقدامات ابتکاری یک جانبه دیگر مثبت نخواهد بود.

به گفته وی، اکنون یک وضعیت متناقض در یمن در حال ایجاد شدن است. از یک طرف ما تلاش های بسیاری انجام می دهیم و امیدواریم که بتوانیم طرفین را برای دیدار با یکدیگر، حتی به صورت فیزیکی در طول جلسه، متقاعد کنیم و امیدواریم با طیف وسیعی از اقدامات اقتصادی و اعتماد سازی بیانیه مشترک آتش بس را در یمن تصویب کنیم.

گوترش خاطرنشان کرد که سازمان ملل با انصارالله، دولت عبد ربه منصور هادی، عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه تماس های فشرده ای برقرار می کند تا این امر را به واقعیت تبدیل کند.

 آنتونیو گوترش خواستار اقدامات هماهنگ کشورها علیه کروناویروس شد    - اسپوتنیک افغانستان
آنتونیو گوترش خواستار اقدامات هماهنگ کشورها علیه کروناویروس شد

پیش از این فارن پالیسی، منابع مختلف دیپلماتیک اعلام کردند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده درصدد است تا پیش از کناره گیری از قدرت و خروج از کاخ سفید در ژانویه 2021، جنبش انصارالله یمن (حوثی ها) را در فهرست «سازمانهای تروریستی» قرار دهد. این اقدام دولت ترامپ باعث تشدید بیم و نگرانیها از بروز اختلال در روند کمک رسانی بین المللی و همچنین برهم خوردن فعالیت‌های سازمان ملل برای برقراری صلح میان این جنبش انصارالله و دولت مستعفی یمن می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала