خودداری نمایندگان آلمان از حمایت جریان شمالی 2

© Photo / Ralf Schulzeخودداری نمایندگان آلمان از حمایت جریان شمالی 2
خودداری نمایندگان آلمان از حمایت جریان شمالی 2 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ابتکار حزب «آلترناتیو برای آلمان» برای حمایت از خط لوله گاز جریان شمالی2 در پارلمان آلمان تصویب نشد.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آلمان با 556 رای مخالف، حمایت از بیانیه تحت عنوان "تضمین امنیت انرژی" یا جریان شمالی 2 را رد کردند.
بیانیه پیشنهادی نشان می دهد که این خط لوله امنیت انرژی آلمان و اروپا را به طور کلی افزایش می دهد و منافع مشترک را تأمین می کند زیرا باعث ایجاد تنوع در عرضه گاز به منطقه می شود. از نمایندگان مجلس خواسته شد تا از دولت فدرال بخواهند كه از اتمام زودهنگام پروژه اطمینان حاصل كند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از متوقف نمودن "جریان شمالی-2" روسیه حمایت کرد

در طول بحث، اکثر احزاب آلمان، به جز «سبزها»، به طور کلی از موضع بیان شده در بیانیه حمایت کردند. اما در عین حال، سخنرانان اظهار داشتند که بیانیه جدید به هیچ وجه به ساخت کمک نخواهد کرد، بنابراین هیچ فایده ای در آن وجود ندارد.
در همین حال نماینده حزب دموکرات آزاد، گفته است که از ساخت و ساز خط لوله گاز حمایت می‌کند اما در عین حال این حزب مخالف تحریم های امریکا علیه این کشور است.
از سوی هم نماینده حزب سوسیال دموکرات‌های آلمان، بیان کرده است که تجارت گاز به گفتگوی سیاسی با روسیه کمک می کند. علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد که مسکو می تواند خود را به سمت گازرسانی به چین سوق دهد و این اتحاد از نظر سیاسی باید نگرانی بیشتری ایجاد کند.
"جریان شمالی-2"، دومین خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا است که با مخالفت شدید امریکا مواجه است. واشنگتن در حالی که مدعی است اروپا با این اجرای این طرح بیش از پیش به روسیه وابسته می‌شود، در نظر دارد گاز خود را به اروپایی‌ها بفروشد. شرکت دولتی روسیه گازپروم در پشت پروژه خط لوله قرار دارد که نیمی از کل هزینه‌های برنامه ریزی شده 9.5 میلیارد یورویی آن را تأمین می کند. نیمی دیگر نیز توسط پنج شرکت انرژی اروپا از جمله وینترشال دئا، OMV، یونیپر، رویال داچ شل و انجی تأمین می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала