مشاهده نور عجیب و غریب از اعماق کائنات

© Photo / ESAمشاهده نور عجیب و غریب از اعماق کائنات
مشاهده نور عجیب و غریب از اعماق کائنات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در کائنات ما کهکشان های فوق نور 10 برابر بیشتر از مدل های پیش بینی شده وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، Phys.org  خبر داده است که ستاره شناسان موسسه تحقیقات فضایی هالند (SRON) به این عقیده اند که اگر این مورد تأیید گردد، نمی توان نور موجود در دورترین کهکشان های ابر نور را با کمک ستاره ها توضیح داد. این کشف اسرارآمیز در مقاله ای که در مجله Astronomy & Astrophysics منتشر شده است .

نوع جدید کائنات کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
نوع جدید کائنات کشف شد

طبق مفاهیم پذیرفته شده عمومی، جهان در حدود 13.8 میلیارد سال پیش ظهور کرده است و سه میلیارد سال بعد، کهکشان ها نسبتاً سریع شکل گرفتند. از آنجا که گاز کافی وجود داشت، بخش کوچکی از کهکشان های اولیه به کهکشان های فوق نور با روشنایی 10 تریلیون خورشید تبدیل شدند. مشاهدات با تلسکوپ هرشل نشان داده است که این نظریه تا حد زیادی تأیید شده است. با این حال ، مشخص شد که در اوایل زندگی جهان و در دوره های بعدی، کهکشان های فوق نور زیاد وجود دارند.

برای توضیح این اختلاف، محققین از تلسکوپ LOFAR با دید بسیار بالاتر استفاده کردند. آنها تأیید کردند که در واقع کهکشان های فوق نور بیش از آنچه پیش بینی می شود وجود دارد.

هر نوع روشنایی به دلیل تشکیل سیارات فعال و تجمع ماده عظیم نسبت به سیاه چاله ها بوجود می آید. در حالت اول، چنین کهکشان ها ستاره های با حجم عمومی چند هزار بیشتر از حجم آفتاب در سال تولید می کنند که در مدلهای نظری نمی گنجد. بنابراین ، سناریوی اساسی مرتبط به انرژی است که حین سقوط ماده در سیاه چاله ها روشن می گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала