گزارش سرویس های اطلاعاتی اتحادیه اروپا در مورد تهدیدات مشترک

© AP Photo / Pool / Francois Lenoir گزارش سرویس های اطلاعاتی اتحادیه اروپا در مورد تهدیدات مشترک
 گزارش سرویس های اطلاعاتی اتحادیه اروپا در مورد تهدیدات مشترک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرویس های اطلاعاتی کشورهای اتحادیه اروپا برای اولین بار گزارشی در مورد تهدیدات مشترک تهیه می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیت در پی جلسه وزرای دفاع اتحادیه اروپا، برای اولین بار ، سرویس های اطلاعاتی اتحادیه اروپا گزارشی در مورد تهدیدات مشترک اتحادیه اروپا تهیه کرده اند، این اولین قدم در یک استراتژی مشترک امنیتی اروپا است.

وی افزود: "گزارش تهدیدات مشترک که سرویس های اطلاعاتی اتحادیه اروپا برای اولین بار آماده کرده اند، وزیران دفاع اتحادیه اروپا روز جمعه طی کنفرانس ویدیویی "رهنمودهای استراتژیک" مشترک در دفاع و امنیت را مورد بحث و بررسی قرار دادند. به گفته آنها این باید پاسخ بهتر به بحران های خارجی، برای محافظت از اتحادیه اروپا، شهروندان و فرصت های موجود استراتژی کلی امنیت اروپا باشد".

پرچم پولند - اسپوتنیک افغانستان
پولند اتحادیه اروپا را به فروپاشی تهدید کرد

یک منبع در اتحادیه اروپا در آستانه نشست گفت که به عنوان بخشی از تهیه "دستورالعمل های استراتژیک"، سرویس های اطلاعاتی اتحادیه اروپا کار در زمینه تجزیه و تحلیل ریسک را در اوایل ماه نوامبر به پایان رساندند. با این حال این اولین سند در تاریخ اتحادیه اروپا است.

به گفته این منبع، سرویس اطلاعات داخلی اتحادیه اروپا براساس اطلاعات دریافتی از سرویس های اطلاعاتی 27 کشور عضو، در ماه های اخیر تجزیه و تحلیل خطر را تهیه کرده است. وی افزود: این سند طبقه بندی شده است و به اطلاع عموم نخواهد رسید.

کار بر روی دستورالعمل های استراتژیک اتحادیه اروپا در سال 2021 ادامه خواهد داشت ، تصویب سند توسط شورای اتحادیه اروپا در ربع اول سال 2022 پیش بینی میگردد.  

پیش از این جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امورسیاست خارجی وامنیت اعلام کرده است که از سرگیری گفتگوهای سیاسی درباره وضعیت قره باغ کوهستانی در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ضروری می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала