پمپئو برای دیدار با هیئت مذاکره کننده طالبان به قطر رفت

© AFP 2023 / Andrew HarnikГоссекретарь США Майк Помпео
Госсекретарь США Майк Помпео - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا جهت دیدار با هیئت های مذاکره کننده طالبان و دولت افغانستان به پایتخت قطر سفر نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "فرانس پریس"، ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور  به طی سفر به قطر روز شنبه با هیات مذاکراتی طالبان دیدار خواهد کرد.

قرار است که وزیر خارجه آمریکا با تمیم بن حَمَد آل ثانی، امیر قطر و وزیر خارجه این کشور نیز دیدار کند. 

این دیدارها در حالی انجام خواهند شد که ایالات متحده تا نیمه ماه جنوری سال آینده میلادی، شمار نیروهایش را در افغانستان به دو هزار و 500 تن کاهش خواهد داد.

  عبدالله عبدالله: هیچ پیشرفتی در مذاکرات صلح صورت نگرفته - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله عبدالله: هیچ پیشرفتی در مذاکرات صلح صورت نگرفته

همچنان پس از هفته‌ها بن‌بست مذاکرات صلح در دوحه، اکنون خبر می‌رسد که خوشبینی‌هایی دربارۀ به نتیجه رسیدن گفتگوها دربارۀ ایجاد کارشیوۀ مذاکرات صلح پیدا شده‌اند.

منابع آگاه در دوحه، می‌گویند که امیدواری‌هایی پیدا شده‌است که هیئت‌های مذاکره کنندۀ حکومت و طالبان روی موارد اختلافی به توافق برسند.

فوزیه کوفی، یک عضو هیئت جمهوری اسلامی افغانستان هم می‌گوید انتظار دارد که پس از نهایی شدن کارشیوۀ مذاکرات، موضوع آتش‌بس در اولویت مذاکرات قرار بگیرد.

قرار دادن فقه حنفی همچون بنیاد مذهبی مذاکرات و اصل شمرده شدن توافق امریکا با طالبان در این مذاکرت از مسایل اختلافی دوطرف در دوحه استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала